Gröna mormor
08-07-2011, 14:03
När vi var i Nordirland för tio år sedan, tog jag en stickling på en jättefin marktäckare som vår B&B-värdinna hade under rosorna i sin trädgård. Den sprider sig villigt och måste hållas i schack för att inte ta över hela rabatten. Jag har numera sett att den finns till salu även här i Sverige men vet inte vad den heter på svenska. Någon som kan hjälpa mig?
På svenska heter den kameleontblad, här uppe var den tyvärr inte härdig utan dog första vintern :-(
Gröna mormor
08-07-2011, 15:36
Tack för snabbt svar Pia! Var inte för ledsen för att deninte klarar ditt klimat, funderar faktiskt på att gräva upp dom för dom sprider sig lite väl mycket nu och risk finns att den tar död på övrig växtlighet i den rabatten.
kentbra
08-07-2011, 15:46
Jag tar gärna emot ett par plantor, om du ska gräva upp den.
Säker tåliga marktäckare.
Kent
Araminta
28-07-2015, 19:47
I höstas köpte jag tre kameleontplantor och satte dem att övervintras. Till min förvåning alla tre klarade finska vintern och växar bra, men har gröna blad med röda kanter som här, inte röda och gula. Är denna växt inte vad den skulle vara? Eller är det bara denna sollösa sommar, som gör det? [attachment=83387:Valinta_009.png]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.