Full version: Nya växter
ingrid fuxwall
så jag åkte till handelsträdgården för att köpa jord och se om de hade något fint till bra pris - det blev dyrt! men jag fick väldigt mycket för pengarna.
En stor och fin syrenhortensia - 100 kronor
En djävulsbuske - 100 kronor
En benved - 85 kronor
Två klätterrosor, en röd och en rosa á 60 kronor
En japansk malört - 20 kronor
En fransk dragon - 20 kronor
En sexpack med tagetes och slutligen
En sexpack med något annat, vad vet jag inte men de sistnämnda kostade bara tio kronor per styck så jag ska plantera den hemma i mors trädgård.

Glömde inte att köpa jord ; ))

Det var nästan så att jag fick med mig en söt kattunge hem men jag nöjde mig med att lyfta upp den och krama om den
Eva i Skåne
Skönt att du hittade nåt som piggade upp dig lite Ingrid trostar.gif
Tänk vad lite växtinköp kan göra för oss biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
Att få handla lite trevliga växter till bra pris piggar oftast upp yes.gif
Krolliljan
Nya växter att ta hand om kan ge lte kraft.
trostar.gif
Aqvakul
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-07-2011, 21:02) *
så jag åkte till handelsträdgården för att köpa jord och se om de hade något fint till bra pris - det blev dyrt! men jag fick väldigt mycket för pengarna.
En stor och fin syrenhortensia - 100 kronor
En djävulsbuske - 100 kronor
En benved - 85 kronor
Två klätterrosor, en röd och en rosa á 60 kronor
En japansk malört - 20 kronor
En fransk dragon - 20 kronor
En sexpack med tagetes och slutligen
En sexpack med något annat, vad vet jag inte men de sistnämnda kostade bara tio kronor per styck så jag ska plantera den hemma i mors trädgård.

Glömde inte att köpa jord ; ))

Det var nästan så att jag fick med mig en söt kattunge hem men jag nöjde mig med att lyfta upp den och krama om den

Härligt! smiley_small_hug.gif yahoo.gif
fvd
Jag säger detsamma jag blir alltid glad när jag kommer ut i trädgården oavsett hur livet är i övrigt. Fina växter du köpte, jag har de flesta och inte var det dyrt heller jag tycker du fick mycket för pengarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon