Full version: gurka
chaplin
hej igen. kan man vattna gurkor för mycke?vårt växthus står nedanför ett litet berg o får därför en del vatten därifrån (underifrån) men vi vattnar ju ovanifrån också. är det någon som vet- kan det bli för mycket?
Anja Danmark
Agurker kan bruge temmelig meget vand, men der skal være tørt lige omkring rodhalsen - der hvor planten kommer op ad jorden. Den rådner nemlig, hvis der er for fugtigt, og så dør hele planten.

Du kan evt. fjerne bunden på en 10-15 cm plastkrukke, klippe den åben, sætte den uden om planten og presse den ca. 5 cm ned i jorden. Og fremover kun vande på ydersiden af krukken, så der er helt tørt inde ved roden.

Håber du forstår hvad jeg mener - lidt kringlet at forklare!

Når jeg planter agurker ud, bruger jeg en krukke, hvor det meste af bunden er fjernet, så rødderne kan gro ud gennem bunden. Den plantes, så den kun går ca. cm ned i jorden. I starten vander jeg inde i krukken, men i løbet af nogle uger er rødderne vokset igennem, og så bliver der kun vandet på ydersiden.

Det har jeg et billede af:

[attachment=62578:agurk.jpg]

mvh
Anja
Davidoff
Bra tips!
/D
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon