Full version: Myror i krukor
annakarin1
Myror har byggt bo i princip alla mina större krukor i växthuset. fastän jag vattnar rejält verkar de trivas sad.gif Vad kan man göra som inte skadar plantan i krukan?
AnniiPannii
Hej!

Jag har krig mot mina myror som bor i en stor kruka med en stamsyren i. Jag vill inte heller använda några kemikalier eller liknande så jag har dragit fram vattenslangen och har ganska lös stråle så inte nya rötter skadas sen får den ligga i krukan i några timmar. Brukar funka, men då måste det vattnas hela tiden och inte bara ibland. Hoppas det fungerar! smile.gif
Gröna mormor
Jag flyttade över plantan i en ny kruka efter att att ha tagit bort myrboet från rotklumpen och så lade jag bitar av en gammal T-shirt i botten på den nya krukan. Det fungerade!
MissLeia
Jag fick myror i krukor men sen jag började sätta en cm stor sten under krukor så att det inte är så tätt har jag blivit kvitt problemet. Rangligt, ja. Men inga myror!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon