Ulla-Kajsa
Först igår repade vi bort allt ogräs från trädgårdslandet - livet blir ju inte alltid som man planerar.
Nu är det högsommar med sol och blåst.
Finns det något jag kan så nu? grönsaker blommor, potatis? har hört att det ibland pratas om en andra skörd och att de finns de som satsar på egenodlad nypotatis på julbordet.

Bor i zon 1 med bara sandjord. och full sol där landet ligger.

Och vad gör jag av allt ogräs vi drog bort? mycket var i full blom el redan med förställningar på?
Anette Nordlund
Hej, jag kan tänkta mig många saker. T.ex Spenat, Mangold, Rädisor, Sallad av olika slag... Eller förbered inför nästa odlingssäsong genom att så gröngödsling... finns blandningar ellerl välj favoriter... I så fall slå ner innan de går i blom.. /Nettan på lott 62
bullerbybo
Rödbetor går att så en omgång nu, även snabbväxande sorters morötter funkar. Daikon är rätt tid att så nu och så finns det en mängd asiatiska bladgrönsaker som kan sås sent. Har även sett kål för höstsådd av något engelskt märke.
Ulla-Kajsa
Tack för tipsen. Det blir nog gröngödning och sallader.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon