Full version: On-Off i konkurs
gnon49
Någon gång måste väl marknaden vara mättad. Går ju inte att kränga elektronikprylar i en ständigt ökad takt. Här har i alla fall konkurrensen fungerat och en kedja slagits ut. En sak är säker, köper jag elektronik på nätet så kommer jag inte att betala i förskott. Tror fler aktörer ligger risigt till. Nej, varan först sedan pengar.
Aqvakul
Jo, det gäller att vara lite försiktig. Dessutom funns det mindre anledning än någonsin att köpa till "försäkringar", serviceavtal och förlängda garantier...
ninnisky
Siba köpte nyligen större delen av Netonnet, Mediamarkt och Elgiganten går med stora minus. Vi kan säkerligen se fram emot ytterligare konkurser in den här branschen.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 11-07-2011, 17:22) *
Jo, det gäller att vara lite försiktig. Dessutom funns det mindre anledning än någonsin att köpa till "försäkringar", serviceavtal och förlängda garantier...

De där försäkringarna brukar gå via externa försäkringsbolag, och är väll ett avtal mellan försäkringsbolaget och kunden? Det är mycket möjligt att de gäller trots att OnOff eller motsvarande går i konkurs

CITAT (ninnisky @ 11-07-2011, 18:14) *
Siba köpte nyligen större delen av Netonnet, Mediamarkt och Elgiganten går med stora minus. Vi kan säkerligen se fram emot ytterligare konkurser in den här branschen.

Om jag förstått rätt etablerade sig mediamarkt i Sverige för bara fem år sedan, när OnOff, Siba och Elgiganten med flera redan konkurrerade stenhårt. Det måste finnas rätt starka ekonomiska muskler bakom om dom tror sig kunna hålla ut till samtliga konkurrenter kursat.
malcolm
Jösses, är On Off nära KK, det visste jag inte men jag har inget "nytt"ifrån dem, däremot från Nat on Net.
ninnisky
CITAT (Huggorm @ 11-07-2011, 16:44) *
De där försäkringarna brukar gå via externa försäkringsbolag, och är väll ett avtal mellan försäkringsbolaget och kunden? Det är mycket möjligt att de gäller trots att OnOff eller motsvarande går i konkurs
Om jag förstått rätt etablerade sig mediamarkt i Sverige för bara fem år sedan, när OnOff, Siba och Elgiganten med flera redan konkurrerade stenhårt. Det måste finnas rätt starka ekonomiska muskler bakom om dom tror sig kunna hålla ut till samtliga konkurrenter kursat.

Mediamarkt har funnits i Tyskland sedan mer än 15 år tillbaka. Det är en väldigt stark moder med goda inkomster som de svenska butikerna har bakom sig. Deras priser är också förhållandevis höga...
Meriona
Jag har säkert bidragit till konkursen, jag handlar mycket sällan elektronik. tongue.gif
ninnisky
CITAT (Meriona @ 11-07-2011, 17:10) *
Jag har säkert bidragit till konkursen, jag handlar mycket sällan elektronik. tongue.gif

dito tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon