Full version: Trädgårdsfredag
malcolm
Vad tycker ni om trädgårdsfreag som finns nu på SVT, det är inte Pernilla, John och Tareq längre utan handlar om växthus i Danmark. Jag tycker det är dåligt, alldele för hoppigt och alt för lite tid för varje objekt.
Monarda
Håller med om att det var lite hoppigt, men det kanske tar sig. Sämre än tramset med Pernilla & Co tror jag inte att det kan bli.
Meriona
CITAT (Monarda @ 12-07-2011, 17:28) *
...... Sämre än tramset med Pernilla & Co tror jag inte att det kan bli.

Huvet på spiken. biggrin.gif
Jag såg inte programmet, men jag har sett andra danska trädgårdsprogram som jag tyckt hemskt mycket om. Ska ge det en chans på fredag (om jag kommer ihåg).
malcolm
CITAT (Monarda @ 12-07-2011, 17:28) *
Håller med om att det var lite hoppigt, men det kanske tar sig. Sämre än tramset med Pernilla & Co tror jag inte att det kan bli.

Jag gillar verkligen Pernilla & Co och tycker inte alls att de är tramsiga, tvärtom, tycker om deras ibland raljerande stil.
Iren
CITAT (Meriona @ 12-07-2011, 20:37) *
Huvet på spiken. biggrin.gif
Jag såg inte programmet, men jag har sett andra danska trädgårdsprogram som jag tyckt hemskt mycket om. Ska ge det en chans på fredag (om jag kommer ihåg).

Håller med! Får se vad det kan bli av detta, men nu är jag lite trött på de svenska trädgårdsprogrammen. Har ni sett Världens Trädgårdar med Monty Don??
Alba
CITAT (malcolm @ 13-07-2011, 06:42) *
Jag gillar verkligen Pernilla & Co och tycker inte alls att de är tramsiga, tvärtom, tycker om deras ibland raljerande stil.

Jag gilalr också Pernilla & Co. Hon ahr ju glimten i ögat och komemr med så roliga kommentarer.
De kompletterar r varandra så bra i programmet.
Jag hoppas de återkommer.

Betr. det danska programmet såg jag bara en stund. Det blev för mycket översiktsbilder och så lite detaljer.
*Stintan*
Undrar vad det är ni vill se ni som tycker att trädgårdsprogrammen är så dåliga. Själv gillar jag att titta på både svenska och utländska, kanske inte för att lära mig så mycket utan för att det är kul att se hur folk bär sig åt och hur olika smak folk har.
malcolm
CITAT (Iren @ 13-07-2011, 09:41) *
Håller med! Får se vad det kan bli av detta, men nu är jag lite trött på de svenska trädgårdsprogrammen. Har ni sett Världens Trädgårdar med Monty Don??

Jag har sett dem men det är ingenting man kan referera till i den egna lilla täppan, unerhållande serie dock.
Garden bliss
Jag tyckte det var rätt okej. Fina tulpaner och växthus t.ex. Funderade väl mest på hur mkt pengar han med alla växthusen måste ha, jätteavancerade växthus och satte säckvis med fina tulpaner (tusentals?) varje år.

Monarda
Det är sådant som retar mig en aning när det gäller trädgårdsprogram, det ska alltid fläskas på med stort och dyrt. Varför kan ingen göra ett program för folk med normal budget, utan Rappne-rabatter med plantor stora som hus. Det är väl ingen konst att fixa en trädgård om man har sådana resurser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon