Full version: Platårabatten
Grönberg

20110711 187.JPG
Röjning påbörjad i den risiga rabatten

20110711 244.JPG
En liten bit på väg.....

20110711 286.JPG
Grunden satt med lecablock och all jord borttransporterad, alla växter borta....

20110711 288.JPG
Vy från trädäcket vid lilla dammen

20110711 296.JPG
Full höjd murad i samtliga platåer, nu ska alla innerväggar isoleras med 50 mm frigolit

20110711 297.JPG
Vy snett framifrån, bilden tagen från en av utgångarna i murgrönetunneln

20110711 306.JPG
16,8 ton grus (0,5 -16 mm), ska skyfflas i platåerna

20110711 319.JPG
Grusen är äntligen i, 11,5 timmar och det blev över 200 skottkärror från infarten, rullat bak i trädgården i full sol, 28-30 grader varmt - fy f-n!!!

20110711 322.JPG
Det blev ju en Pianorabatt.....

20110711kväll 018.JPG
Lite planterat, men det syns dåligt i kvällsljuset

Mer bilder kommer.....
Gunilla T
Men oj så tjusigt! Vilken kreativitet och jag förstår att ni skall plantera känsliga växter där. Jag är generellt ingen vän av stela och markerade rabatter men här har ni överdrivit stelheten in absurdum och då det blir plötsligt så fint! bravo.gif
fridsbacka
snyggt snyggt =) skapar ett lite mer planerat rum i det mer lite vilda =)
Grönberg
CITAT (Gunilla T @ 12-07-2011, 08:55) *
Men oj så tjusigt! Vilken kreativitet och jag förstår att ni skall plantera känsliga växter där. Jag är generellt ingen vän av stela och markerade rabatter men här har ni överdrivit stelheten in absurdum och då det blir plötsligt så fint! bravo.gif

Tack! smile.gif vår trädgård handlar mer om arkitektur, meningen med rabatten är att den ska vara ett konstverk i sig.

CITAT (fridsbacka @ 12-07-2011, 13:55) *
snyggt snyggt =) skapar ett lite mer planerat rum i det mer lite vilda =)

Tack! biggrin.gif vilt vet jag inte men vi har blandat engelskt, asiatiskt och medelhavsstil i olika rum i trädgården, så ja, kanske du har rätt i det, lite vild planering biggrin.gif

Tog några nya bilder med förhoppningswvis bättre ljus:

20110711kväll 024.JPG Bornholmsfikon, hittade denna på blocket, 12 år gammal och ca 180 cm hög för 700 kr...ett fynd!!!

20110712 005.JPG Tracycarpus Fortunei, Yucca Gloriosa Variegata, Musa Basjoo

20110712 002.JPG Putsen ska målas mörk, eventuellt svart, och vi kanske fyller upp rabatten med sjösten i en passande färg

annagranq
Så läckert, vilket häftigt bygge!
Iren
Men så fint! Förstår att ni har slitit med detta!! Helt fantastiskt och så läckert med medelhavstemat!!
Krolliljan
Det andas lugn och harmoni som det andra ni gjort. 000.gif
Peztis
Vad ni är duktiga!!!

Så himla fint, blir allt riktigt avundsjuk både på idéer, ork och allt som krävs för att göra dessa arbeten!
Klint
förstod nog att det skulle vara nåt extra när jag såg trådskaparen! Riktigt läckert och det jag beundrar mest( förutom resultatet då!)är att det ni gör alltid verkar så väl genomtänkt!! En kunskap eller är det egenskap som jag saknar flirting.gif
Grönberg

Platårabatten
Fardigmålat

Biggan_
Vilken skillnad det blev med det svarta!

Fantastiskt fin rabatt!
Klint
Urtjusigt bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon