Full version: Dill i massor
magnus10304
Det bara växer och växer ...vad har jag gjort för fel ???
Gossen Ruda
Det verkar som om du har gjort allt rätt, dillen kan vara lite kinkig. Fast mängden, skall du stå på torget? biggrin.gif
Elisabeth_65
Oh, vilken skatt! Jag skulle skörda och torka/frysa in, för att bland annat ge bort lite sommar till vänner och bekanta under vintern.
Fotograf Johanna
Oj, en dillskog! giggle.gif
*Stintan*
Det blir gott till kräftorna bravo.gif

Eva i Skåne
Jag hade inte haft något emot en del av den skörden. Kanon tummenupp.gif
magnus10304
Kul med all respons tycker jag.

jag säljer till alla jag känner och vi torkar och fryser in allt vi hinner med. men det tar ju aldrig slut och nu inväntar vi att kräftorna ska komma så vi kan dela ut krondill till alla som vill köpa.

förutom all dill så har jag massor av sommar/vinter morötter på gång också. Palsternackor, majrovor, silverlök,gul lök, röd lök, rödbetor, majs, slanggurka.

6 sorters sommarpotatis och 6 sorters vinterpotatis.

och håller på med ett växthus till tomater och chili men det blir nog inte klart i år.

P.s jag avskydde allt vad grönsaker hette innan men efter ha flyttat till skåne och anlagt eget grönsaksland så har det verkligen vänt smile.gif

fvd
Fel o nej!! Jag skulle varit jätteglad om den växt hos mig. Jag har sått dill 2ggr i år i mitt land och det syns knappt det som har blivit. Däremot hällde jag ut en hink med frön fån mina dillkronor från förra året här och där i rabatterna och där växer det som bara den. Hos mig växer dillen bara om den får bestämma platsen själv konstigt nog men det lär vara vanligt. En ynka ask har jag i frysen än så länge.
Peztis
Det kanske är ett riktigt dill-år!

Jag brukar heller inte lyckas med dill vilket i o f s inte gör mig så vidare värst mycket för jag är ingen dillentusiast men i år har det faktiskt kommit upp massor! Dock ingen djungel som den på bilden!

Bara att gratulera! tummenupp.gif

Just ja, jag vet en som plockade massor med bär och svamp som de sedan sålde till den lokala torghandlaren. Kanske det kan vara något? Prata med handlaren på orten, kanske de är intresserade?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon