johnblond
Hej!

Någon som vet vad detta är för träd som jag har på tomten? Ser ut som någon form av japanskt körsbärsträd?

en till bild...
Åsa, mälardalen zon 2
Det är inget körsbär liknar mera något slags try man stammat upp för att få det att likna ett träd
Tuvsnöbär
Någon try skulle jag också säga, syns på bären och bladformen. Ovanlig form, att se den uppstammad så där!
Eva 33c
Lonicera tatarica, rosentry, kan ofta bli som små flerstammiga träd av sig själv. Jag har ett som heter Arnold Red och den ser ut precis så där i växtsättet utan att jag gjort någonting.
HelénE
Vilken färg har blommorna?

Jag har en likadan buske, också ganska hög, och den har vita blomklasar när den blommar så rosentry är nog inte min, men nån annan sorts try.

Helén
Aqvakul
Try- absolut

Rosentry - troligen...
Eva 33c
Den vanliga rosemtryn har milt rosa blommor, men den finns i vitt också. Arnold Red som jag har är mer cerisrosa. Men det finns fler trybuskar med vita blommor, som L maackii (koreatry) och L morrowii (spärrtry) som inte är ovanliga.
johnblond
Tack för svaren! Jo, blommorna är svagt rosa! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon