Full version: Liljebyte?
IreneH
Är det någon som skulle vara intresserad av att byta liljefjäll/smålökar?
De sorter som jag är ute efter är:
Asiatiska liljan "Forever Marjolein"
Orientliljan "Garden Party"
Liljan "Nippon"
Liljan "Sans parel"

Är det någon som har dessa får ni jättegärna skriva här eller PM:a mej.
Har ni inte någon av dessa men ändå skulle vilja byta så får ni jättegärna fråga ändå, gillar ju nästan alla sorters liljor blush.gif

Vad jag har:
Asiatiska liljor i färgerna; vit, mörkröd, aprikos.
Har också flockliljor i färgerna gul och röd.

Jag har fler än dessa såklart, men alla har inte börjat blomma än, (vissa har inte ens kommit upp ordentligt) kommer inte riktigt ihåg vad jag planterat för liljor innan de kommit upp.. rolleyes.gif

Är förresten väldigt dålig på att komma ihåg sortnamnen, så är det nån speciell sort ni är ute efter så får ni gärna bifoga bild också, så att jag kan jämföra.

De sorter som jag köpt i år har jag däremot sparat påsarna till, så dessa sorter hoppas jag kommer upp/ börjar blomma:
Electric orange
Lilium cassandra
Lilium asiatic hybrid America
(jag köpte ju dock dessa under rean, och vet att en av dessa tre börjat mögla i jorden, som jag ju var tvungen att slänga.., men vet ju tyvärr inte vilken. crying.gif Tur i alla fall att det är två i påsarna när man köper dem, då kan jag ju i alla fall hoppas att den andra kommer upp bravo.gif )
IreneH
Här är bilder på några av mina liljor.
IreneH
..och några till.
IreneH
Ingen som vill byta??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon