Full version: Min drömträdgård
Gunilla T
I går hade vi trädgårdsbesök från Danmark, ett mycket trevligt danskt par. Deras trädgård är nog det närmaste jag kan komma en drömträdgård. Allt är så smakfullt arrangerat och varje växt får komma fram optimalt och visa sig i all sin prakt. Varje sten är placerad med stor omsorg och växtsortimentet är mestadels gröna, skulpturala växter, noggrant utvalda.Kan tilläggas att varje sten är ditforslad.

Kolla bildspelet i fotoalbumet;

http://www.astruphaven.dk/
Natur liv
Ojoj ... så vackert! Där behövs inte gräsklipparen. De verkar ha jobbat mycket med färg och form.
kerstin z5-6
Underbart vackert o smakfullt!
*Stintan*
WOW va snyggt!
gnon49
Får mig att tänka på en japansk trädgård.
Peztis
Riktigt riktigt fint! Nu tittade jag ju bara på bildspelet... Hur stor är trädgården?
Anki på Öland
Jättefint! Men jag måste säga att jag tycker din är vackrare.....
Gunilla T
CITAT (Peztis @ 16-07-2011, 20:32) *
Riktigt riktigt fint! Nu tittade jag ju bara på bildspelet... Hur stor är trädgården?

Själva trädgården är inte stor, bara 650 kvm och de har fått plats med oerhört mycket på så liten yta utan att trädgården någonstans ser "tung" eller överbelastad ut, riktiga trädgårdskonstnärer. Jag tycker det är så vackert - verkligen min drömträdgård.

Anki på Öland - nu var du riktigt snäll thanks.gif men skulle nog byta bums om jag fick möjlighet....
emmsing75
Fantastiskt vacker trädgård men nästan lite för perfekt för min smak trodde nästan inte att det fanns såna här trädgårdar på riktigt annat än i lite mer officiella visningsträdgårdar. Otroligt att de fått in så mycket på en ändå så pass begränsad yta som 650m2.
Iren
Ja så vackert! Verkligen imponerande! Den ser ju nästan ut att kunna sköta sig själv, med all stensättning, men där lurar man nog sig...
KarinSKARA

Mycket vacker trädgård. Det står på första fliken att den är 850 kvm.
I Danmark finns många fina trädgårdar i Asiatisk stil som jag föredrar att kalla dem, sedan jag kom hem från Japan och har sett den riktiga varianten.

Här är bilden från en Mycket vacker trädgård, 2009 var vi där och jag har hört ryktesvägen att de fortsatt utbyggnaden:
https://picasaweb.google.com/10854030401031...veNorrOmHorsens

Karin i Marum //

evni63
Ooohhh jösses vilken underbar trädgård.
kerstinh
Inte riktigt min smak, men vi har en liknande här runt hörnet där jag bor och det är alltid kul att titta på "skulpturerna", framför allt på vintern när ingen annan har någon trädgård att titta på. :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon