|
ingrid fuxwall
16-07-2011, 21:10
Inbillade mig att jag haft tillräcklig otur/svårigheter men så var det inte.
Det var totalstopp på en av broarna till Tjörn idag och så kom en röd bil och for in i baken.
Är ju en gammal och försiktig tant och ärligt talat har jag inte lärt mig denna bilens volym så jag stannar gärna lite för långt ifrån andra bilar så därför blev det ingen seriekrock men kunde ha blivit det - han såg mig inte!
Har väligt ont i nacken så det blev säkert någon sorts viples eller vad det nu heter. Hunden har en krocksäker bur och den höll vad den lovat och en volvo klarar det mesta men dragkroken som tog smällen fungerar inte längre och plåten i bakluckan som den gått in i mår inte så bra.
Som sagt, som om jag inte hade nog att tänka på men huvudsaken är ju att vi är vid liv
Det var väldigt tråkigt att höra jag tycker också att det var onödigt att det skulle hända just dig, Du var ju inte ens vållande du tog ansvar för den andra bilisten också. Var försiktig med nacken nu du inte förvärrar någonting. Sov gott om det går.
Men Ingrid! Tar det aldrig slut  Nej, det gör väl inte det. Skönt att du och hund klarade er såpass bra, så skönt att hundburen höll vad den lovade! Är bilen körbar? Det måste ha varit en rejäl smäll - hoppas nacken bara är öm.
Har du varit hos läkaren och dokumenterat? Om inte, gör det genast! Jag vet vad jag pratar om. Hoppas att du inte får bestående men.
Monarda
16-07-2011, 22:16
Få din nacke kollad så snart som möjligt och få dina eventuella skador dokumenterade. Råkade själv ut för samma sak i slutet på förra året när jag stannade för att släppa över en gångtrafikant på ett övergångsställe och blev påkörd bakifrån. Den andra bilen fick skrotas så det var en rejäl smäll. Kan fortfarande höra det hemska ljudet av smällen och krossat glas. Mina besvär som jag fick tog ett halvår att bli av med men som tur var fick jag inga bestående men. Kom till en läkare som insåg allvaret och skickade mig på nackröntgen och därefter på sjukgymnastik.
Säger som Anma och Monarda: Gå till läkaren snarast och få det dokumenterat! Skadorna kan visas nu, eller om många år, men har du det inte på papper (hos läkaren) så lär inte många ta dig på allvar när du väl får besvären, vad det nu kan vara. Snälla Ingrid, ta det på allvar! Och kontakta givetvis ditt försäkringsbolag, om du inte gjort det redan. Det är den som kört på dig som är ansvarig för alla skador på bilen, och dig, inte du. Det måste kännas darrigt för dig nu, o jag hoppas du har någon att prata med närmare. Ta morgondagen lugnt och ring läkare och försäkringsbolag i morgon. Jag antar att du fick namn, telefonummer och reg.nr på den som körde på dig. Många tankar och kramar till dig!
Men åhhh.... Tänk om folk kunde lära sig att hålla avstånd och inte köra så fasansfullt fort in emot andra bilar! Kan bara upprpea det de andra skriver, kontakta omdelbart läkare så att de kan kolla om det är whiplash-skada, kanske behöver du en krage ett tag? Förhoppningsvis är det bara en sträckning och går över fort.
Åh nej men stackars dig Det är så tråkigt när sånt händer o man blir så arg, så onödigt att andra inte kan hålla avstånd! Instämmer med föregående att gå till läkare o få dig undersökt så att det blir dokumenterat. Det är viktigt o speciellt om du redan har ont. Gå så snart du kan. Vi har haft oturen själva min man o jag att bli på körda bakifrån 2009 o 2010 o vi har oxå dragkrok. Det är värre vad jag förstått att bli påkörd om man har dragkrogk på sin bil för då tar kroken stöten en stummare krock o inte själva chassit (hur nu det stavas) som är mjukare...eller nåt sånt. Jag gick direkt till läkaren båda gångerna o jag fick voltaren värktabletter o så ett schema på hur jag skulle röra mitt huvud, fick inte nån krage men det där kan ju variera förmodar jag. Kram på dig o hoppas det går bra för dig!
Krolliljan
17-07-2011, 06:08
Ja stackars dig. Jag har också blivit påkörd bakifrån. Och jag blev rejält rädd. Åkte till doktorn som sedan skickade mig till sjukhuset för röntgen. Jag klarade mig bra men som sagt blev rädd och handlade ganska så irrationellt.
*Stintan*
17-07-2011, 07:26
Fy va tråkigt!  jag håller med övriga om att du ska uppsöka läkare råd och dokumentation. Hoppas du slipper men. Inte kul heller att behöva lämna sin egen bil på verkstad p.g.a. någon annans klantighet även om den andre får betala.
Myosotis
17-07-2011, 10:19
 Så otäckt!!  Har du inte varit hos läkaren?!! Hoppas verkligen att ontet i nacken går över. Min mamma har faktiskt lyckats bli påkörd bakifrån två gånger, ena gången blev bilen totalskrot men hon klarade sig utan whiplash tack och lov.
ninnisky
17-07-2011, 10:28
Åh, så tråkigt för dig, Ingrid. Du har verkligen fått mer än din beskärda del nu.... Men snälla du, ta dig till en läkare imorgon och det även om du inte har så ont längre. I sådana här fall är det verkligen viktigt med dokumentation och det snarast efter olyckan. Jag har egen erfarenhet. Skickar dig lite
anne-li i olofstorp
17-07-2011, 10:39
Men kära vännen min! Säger som alla andra! ta dig till doktorn! Hoppas det onda släpper och inte ger dig några men! Och ja, det är orättvist, man får så mycket jobb själv fast det är andras fel!!!  Tänker på dig!
Måste vara otäckt att bli påkörd bakifrån. Oftast så är man ju helt ovetande tills det smäller. Har man ont så bör man nog undersöka sig, särskilt när det gäller ett försäkringsärende och man är helt utan skuld till olyckan.
Meriona
17-07-2011, 19:58
Usch Ingrid, det där var verkligen inte bra! Säger som de andra, gå och få det undersökt så fort du kan! Skönt dock att du och vovven inte blev mos!
ingrid fuxwall
17-07-2011, 20:12
I morgon ska Xera göra sitt Mh och sedan ska jag kontakta vårdcentralen - de börjar nog bli trötta på mig men är lika snälla varje gång jag kommer dit, med mina skador CITAT (Tikka @ 17-07-2011, 00:36)  Vi har haft oturen själva min man o jag att bli på körda bakifrån 2009 o 2010 o vi har oxå dragkrok. Det är värre vad jag förstått att bli påkörd om man har dragkrogk på sin bil för då tar kroken stöten en stummare krock o inte själva chassit (hur nu det stavas) som är mjukare...eller nåt sånt. Precis så upplevde jag det!
Meriona
18-07-2011, 20:23
Vad är Mh? Hur har det gått?
herkules
19-07-2011, 09:37
Meriona
19-07-2011, 09:41
Jösses, det var ett "hårt" test, undrar hur många människor som hade fått godkänt på det?
Det kanske är för sent nu, men dokumentation av olyckan hos läkare ska ske inom ett dygn, annars kan det bli väldigt svårt att få ersättning från F-bolag. I för sig kan det bli det ändå men ännu mer om man dröjer med att gå till läkare.
ingrid fuxwall
19-07-2011, 19:02
CITAT (Meriona @ 19-07-2011, 10:41)  Jösses, det var ett "hårt" test, undrar hur många människor som hade fått godkänt på det?  Tänkte mest så men nu är en i familjen ok mentalt. I morgon ska jag ringa till VC och be om tid för undersökning, tycker att jag tar lite för mycket av deras tid men ska få ersättning från försäkringsbolaget för sveda och värk - helt förundrad över hur fort vissa saker tar
Biggan_
19-07-2011, 19:07
CITAT (ingrid fuxwall @ 19-07-2011, 20:02)  I morgon ska jag ringa till VC och be om tid för undersökning, tycker att jag tar lite för mycket av deras tid Dom är ju till för det! Bra att du får ersättning, men det måste ju dokumenteras ifall du får besvär av skadan i framtiden.
Meriona
19-07-2011, 19:24
Grattis Xera, fast jag visste redan att du var en perfekt tjej! Ingrid, vad gott att du får lite ersättning, det är dig väl unt!
Elisabeth-Västkustkolonisten
20-07-2011, 15:40
Ingrid var du hos läkaren nu?
Jag läste inte alla inlägg men jag vet att av egen erfarenhet att det är väldigt viktig att direkt gå till läkaren och få det på papper....
Om jag inte har alldeles fel nu så finns det idag någon 72 timmars regel hos försäkringarna, även om besvären kan komma långt därefter
Elisabeth
ingrid fuxwall
20-07-2011, 20:12
Har fått min skada dokumenterad men det blev två besök på VC idag, trevligare sysselsättning kan man ha. Tydligen är det inte helt ovanligt detta med skador i samband med krockar, de gav mig flera a4 att fylla i. CITAT (Meriona @ 19-07-2011, 20:24)  Grattis Xera, fast jag visste redan att du var en perfekt tjej!  Men nu har vi ju det svart på vitt att hon är perfekt. Visste ju det men det är ju inte helt fel att få veta att man inte är partisk
Hur känns det i nacken nu, förresten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|