Jag r ju rtt ny som trdgrds"gare", och har en himla massa hckar, buskar och trd hr som jag inte vet vad de r fr ngra.
Har frskt mig p att lsa p om hur jag ska g till vga, och beskrningstips hittar jag massor, ven artspecifika. Men de r inte till mycket hjlp nr jag inte vet vad jag har fr vxter.
S om ngon kan tipsa om en "bilderbok" som kan hjlpa mig i detta, s vore jag tacksam.
Camelian
18-07-2011, 10:04
Bonniers "Din trdgrd" r en versiktsbok som passar bra fr nybrjaren. Ett annat frslag r att g till biblioteket och titta vad som finns p hyllorna, sedan kan man kpa hem det man vill ha. Annars r det mnga hr p forumet som tycker att det r jtteroligt att hjlpa till med artbestmning. Bara fota och lgg upp bilder s fr du nog snart hjlp.
Grna mormor
18-07-2011, 14:13
Jag rekommenderar verkligen Bonniers stora bok om Trdgrd! Dr finns allt man behver, inte bara som nybrjare.
Och vill du lra dig mer om beskrning och frkning mste jag rekommendera denna:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113024116Dr finns ven fina bilder p hur trd och buskar ser ut.
Tack fr tipsen! Jag tar en svng till biblioteket ikvll efter jobbet och ser vad som finns. Bor i en mindre stad, s utbudet r inte det bredaste.
S nu r jag i alla fall rustad med ngra namn nr jag kommer dit.
Krolliljan
19-07-2011, 07:55
Jag har jttemnga trdgrdsbcker men faktiskt r det s att nr jag vill veta ngot s brukar jag ska p google eller frga hr istllet.
hroch
hr finns kanske ngot tips.