Full version: Gasteria lovers?
evaisa
Nu har jag en liten samling om 6 gasteria, tre kommer från en samlare och har korrekta namn men de andra tre vet jag inte vad de är för sort. Hur som helst så gillar jag dem så mycket att de är välkomna i mitt sansevieriahem.

Hur är det med er andra? Finns det några gasteriaälskare här?

evaisa
[attachment=62926:gasteria_002.JPG]

Tre gasteria
Alexander-VG-zon3
En Gasteria lover här också, köpte i juni en vacker gasteria hybrid i Göteborgs botaniska, [attachment=62927:Gasterifr_nbotan.jpg]

annars har jag inte heller så många. Det är ju ett trassel av hybrider och namnsorter inte sålätt alltid att veta vad man köper.

CITAT (evaisa @ 18-07-2011, 11:53) *
Tre gasteria

Väldigt vackra tummenupp.gif
evaisa
Flaxss, din e åsså snygg!

Kan din vara en gasteraloe? Jag har förstått att det finns sådana men är inte alls klar över hur de skall se ut. Det är de uppåtböjda kanterna på bladen som får mej att fundera.

Men, jag är helt novis på gasteria. Skulle gärna vilja känna igen de olika sorterna.

Att de tre på bilden är fina beror på att de kommer direkt från "uppfödaren" ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon