Jojjows
Jag har (hade) en katt som blev smal och väldigt trött, efter det så försvann hon.
Gick hon för att hon kände sig sjuk,och om det är så kommer hon tillbaka när hon känner sig bättre??
skånepåg
Katter brukar gömma sig när de har ont och sånt, hon kanske håller sej i närheten får de orkar inte gå långt då?
*Stintan*
Du får leta hon kan ligga och trycka nånstans i närheten om hon har ont.
mamamaggan
Hur länge har hon varit borta ?

När vi hade katt så ville han vara ifred ett par dagar om han inte mådde bra. Har din katt varit borta längre så skulle jag absolut leta efter henne , hon kanske är så dålig att du måste till veterinär med henne.

Du skriver att hon blev smal , har du avmaskat henne ?
Jojjows
Den katten var mina föräldrars först och ja vet inte om dom har avmaskat henne..
Just nu har hon varit borta typ 5 dagar

och jag har faktist letat efter henne runt där ja bor och har inte sett henne.
skånepåg
Leta i minsta lilla skrymsle du hittar för de lägger sej gärna i små mörka hålor för trygghet, men såpass länge så kan du ju bara hoppas, katter klarar sej oftast över en vecka utan mat och de är ju så viljestarka så vill ju bara överleva så försök hitta henne, på så många dagar även om hon bara var ute på en tur skulle hon väll varit tillbaks?
Jag håller tummarna, katter är svåra att läsa av ibland =(
*Stintan*
Kolla också så hon inte blivit instängd nånstans av misstag.
IreneH
Har du haft katten länge?
Det kan vara så att den försöker leta sej tillbaka till sitt förra hem..
Eller också som dom andra säger, så kan hon ligga och trycka nånstans alldeles i närheten.
Jojjows
jag har haft den katten i 7 år ända sen hon va en kattunge och hon bodde ingenstans när vi fick henne, dewt va några tjejer som hitta henne och sålde henne till oss.
Whiskuchi
Varför har inte katten varit hos veterinären om hon plötsligt magrat och blivit trött? Du är som djurägare skyldig enligt lag att ge ditt djur den vård det behöver. Avmagring och trötthet kan vara symptom på ganska många sjukdomar, om katten kommer tillbaka bör du ta henne till veterinär bums!
malcolm
Vår katt försvann julafton 2009 och var borta i flera dagar, vi var ute och letade efter henne utan resultat. Trodde hon var borta för evigt tills vi hörde ljud från garderoben i hallen, där hade hon lyckats bli instängd men hade inte gjort något väsen av sig och hon var inte dålig på något sätt. När hon väl kom ut märktes det ingenting på henne trots att hon varit utan både mat och vatten så länge.
Eva i Skåne
Man läser ju ibland solskenshistorier om djur som försvunnit och kommit tillbaka efter lång tid, så jag håller tummarna för dig och din katt

men sjuka djur kan ju även dra sig undan för att få dö ifred. En sorglig sanning, som jag förundrar mig över att ingen nämnt. -cry-.gif

Hoppas att din katthistoria får ett lyckligt slut.
Jojjows
Min katt var inte så sjuk, vi tänkte bara att det var för att hon var gammal och vi hade faktist tänkt oss att ta henne till vetrinären men hon bara försvann... -cry-.gif
*Stintan*
7 år är inte så gammalt för att vara katt. Avmaska en utekatt måste man göra regelbundet. Du vet ju inte hur sjuk hon var men märker man att katten magrar och blir trött så tar man den till veterinär.

Har du letat i alla skrymslen och vrår? Satt upp lappar med beskrivning om försvunnen katt på lämpliga ställen?
Jojjows
jag har satt upp lappar ingen har sett henne jag undrar vart hon är.... -cry-.gif
Meriona
Hon kan inte vara inlåst? Hittar katter i vår källare ibland (och igelkottar). sad.gif
Monaxe
Sonens katt försvann i nästan 4 dagar, och gick inte att finna trots letande och lappar som sattes upp i hela närområdet.
När sonen den 4 dagen kom hem sent från jobbet, klockan var runt midnatt, fick han en ingivelse att titta en gång till i skogen inte långt därifrån.

När han kommer dit hör han ett förskrämt pipande uppifrån ett av träden, och där satt hon!
Hon hade klättrat högst upp i trädet och kom inte ner utan hjälp. Stackaren var helt utmattad, och höll pa att ramla ner flera gånger under tiden de hjälpte henne ned.

Hon fick hämtas med hjälp av teleskopstege och klättring de sista meterna...

Efter att ha fått vatten, mat och sömn är hon helt ok igen.

Det kan vara lämpligt att gå ut när det är mörkare och tystare ute och locka på din katt. Hon kan vara skrämd eller skadad (sjuk) och inte våga ge sig tillkänna dagtid eftersom hon då lättare blir utsatt för hot.

Hoppas att du har lika stor tur som min son hade med sin katt!
ingrid fuxwall
Vilken mardröm att katten försvunnit, för mig är djuren otroligt viktiga och jag håller noga reda på både katt och hund och fasar för den dag då en av dem inte längre finns kvar
omk
Usch ja, OVISSHETEN om vad som kan ha hänt, är det absolut värsta !!

Hoppas hon kommer hem igen, Jojjows !
Flemming
Något nytt om katten eller har jag missat något unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon