Full version: Kakao o Mango
Ltchey
Tjena

Jag har snackat med en del folk p forumet, mnga var intresserade av att se hur min mangoplanta sg ut. Fr ett par mnader sedan nr jag var utomlands fick jag ven tag p en frsk kakaofrukt, som jag nu ftt massor av plantor av, det var ven mnga som ville se det smile.gif S hr kommer bilderna..

Kakao

Mango
Ltchey
Kan frresten posta en lnk s fr ni se hur kakaofrukterna ser ut..det verkar finnas mnga olika sorter efter vad jag lst o sett, min sg ut ungefr shr fast finare smile.gif

Hr!!
Emser
Hur placerar du dina plantor fr att de ska klara vintern? wink.gif
Ltchey
Jag har kakaoplantorna i badrummet i ett litet vxthus. Det r golvvrme drinne s det e garanterat varmt hela tiden, och det behvs verkligen, duschar ocks flera ggr om dagen fr att hlla fukten.
Nr jag var p Trinidad vxte det kakaotrd uppe p bergen, det r varmt o fuktigt dr hela tiden s jag e noga med att behlla vrmen i vxthuset hemma ocks..
kopernikus
Va fina de r!!!
rolleyes.gif
bea
Hur gammal r mangoplantan?
/bea
Ltchey
Hmm..mangoplantan kan vl vara typ tv r kanske..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon