Full version: Kakao o Mango
Lötchey
Tjena

Jag har snackat med en del folk på forumet, många var intresserade av att se hur min mangoplanta såg ut. För ett par månader sedan när jag var utomlands fick jag även tag på en färsk kakaofrukt, som jag nu fått massor av plantor av, det var även många som ville se det smile.gif Så här kommer bilderna..

Kakao

Mango
Lötchey
Kan förresten posta en länk så får ni se hur kakaofrukterna ser ut..det verkar finnas många olika sorter efter vad jag läst o sett, min såg ut ungefär såhär fast finare smile.gif

Här!!
Emser
Hur placerar du dina plantor för att de ska klara vintern? wink.gif
Lötchey
Jag har kakaoplantorna i badrummet i ett litet växthus. Det är golvvärme därinne så det e garanterat varmt hela tiden, och det behövs verkligen, duschar också flera ggr om dagen för att hålla fukten.
När jag var på Trinidad växte det kakaoträd uppe på bergen, det är varmt o fuktigt där hela tiden så jag e noga med att behålla värmen i växthuset hemma också..
kopernikus
Va fina de är!!!
rolleyes.gif
bea
Hur gammal är mangoplantan?
/bea
Lötchey
Hmm..mangoplantan kan väl vara typ två år kanske..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon