rosennosen
Var i Skåne kan jag hitta och hadla lite ovanligare krukväxter?
evaisa
I Malmö finns Trädgårdspaletten. Jag har aldrig varit där själv men har hört mycket om den och har en växt som kommer därifrån.
Alexander-VG-zon3
Var i skåne vill du handla ? I Kristianstad är både solhaga och växthuset bra, öspab växtvarushus har ockås mycket roligt.
teo
I Malmö finns dessutom Oasen, Blomsterlandet (Toftanäs) förutom Plantagen som finns ett antal med ung. samma sortiment. Öspab finns även strax utanför Lund. Skåne-plantor i Staffanstorp (blir snart Plantagen även det). Buketten i Mobilia, Lund. Ingen har allt, man får besöka flera/alla för att hitta vad man vill ha. Vilken sorts växter är du ute efter?
rosennosen
Tack för svar! Både Kristianstad och Malmö kan passa bra! Jag är just nu ute efter en variegerad Hibiscus men oxo en Ampelopsis brevipedunculata Elegans (oxo variegerad) och så kanske jag hittar nåt annat inspirerande. . .
Gröna mormor
Jag googlade på glaspärlevin och fick napp på Blomsterlandet! Du kan ju ringa dom och fråga om dom har den inne fortfarande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon