rosennosen
Var i Skne kan jag hitta och hadla lite ovanligare krukvxter?
evaisa
I Malm finns Trdgrdspaletten. Jag har aldrig varit dr sjlv men har hrt mycket om den och har en vxt som kommer drifrn.
flaxss
Var i skne vill du handla ? I Kristianstad r bde solhaga och vxthuset bra, spab vxtvarushus har ocks mycket roligt.
teo
I Malm finns dessutom Oasen, Blomsterlandet (Toftans) frutom Plantagen som finns ett antal med ung. samma sortiment. spab finns ven strax utanfr Lund. Skne-plantor i Staffanstorp (blir snart Plantagen ven det). Buketten i Mobilia, Lund. Ingen har allt, man fr beska flera/alla fr att hitta vad man vill ha. Vilken sorts vxter r du ute efter?
rosennosen
Tack fr svar! Bde Kristianstad och Malm kan passa bra! Jag r just nu ute efter en variegerad Hibiscus men oxo en Ampelopsis brevipedunculata Elegans (oxo variegerad) och s kanske jag hittar nt annat inspirerande. . .
Grna mormor
Jag googlade p glasprlevin och fick napp p Blomsterlandet! Du kan ju ringa dom och frga om dom har den inne fortfarande.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon