Full version: Nattens drottning
Palskling
Hej, jag är ny här och har försökt hitta hur man hanterar orotade sticklingar av nattens drottning som jag fått hem i brevlådan för någon dag sedan, jag har letat på flera olika sidor men inte funnit nått och jag känner att det börjar bli bråttom nu =/ Så om någon vet hur jag får dem att rota sig och hur de vill bli planterade sedan så skulle jag vara evigt tacksam om du/ ni vill dela med er av er kunskap till mig.
Mårbacka
Skulle inte tro på att det finns ett specifikt sätt, utan gör som du brukar göra. När det dock kommer till kaktusar så är det oftast bättre med plantering direkt i såjord, så varför inte ta små krukor med såjord och sticka i sticklingarna.
teo
Viktigast med kaktussticklingar är att snittytan fått torka/läkt ordentligt först, annars kan de ruttna. Såjord är utmärkt att använda. Vattna inte för mycket innan de börjat växa (och bildat rötter).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon