batski
I går blev det ett besök till Ulriksdals slotts handelsträdgård. Det var första gången jag var där och blev impad av hur stort och snyggt det var. Det var en nöje att bara gå omkring där. Tyckte dock att det var sjukt höga priser och växtkvalitén på krukväxterna var inte den bästa. Hittade flera arter som jag har letat efter men köpte inga av dem pga de inte såg helt friska ut. Alla dessa hade skadade, deformerade och/eller torra blad, så den biten blev en besvikelse.

Jag åkte kommunalt och det visade sig att förbindelserna var långt ifrån bra. När jag kom till busshållplatsen visade det sig att det var en timme kvar till nästa buss, så jag bestämde mig för att promenera dit och det visade sig vara ett bra beslut. Gick genom vacker, orörd skog där döda träd låg kvar på marken eller lutandes mot andra träd. Innan jag kom in i skogen gick jag förbi några vilda hallonbuskar och passade på att mumsa på några av deras mogna frukter tongue.gif

Omgivningarna runt handelsträdgården är riktigt fina och där finns flera mycket gamla och gigantiska träd, så även om jag inte köpte nånting blev det en fin utflykt smile.gif
Söttok06
Håller med om att det är ganska dyrt, men det är en fin promenad på vägen dit. Ska man ta buss måste man kolla upp avgångstiderna, annars döfött att stå och vänta. Ska faktiskt själv åka ut dit i år.
batski
Jag kan verkligen inte förstå varför det ska vara så dåligt med förbindelser till ett sånt fint ställe. Tycker faktiskt det är lite diskriminerande mot dem som inte har bil...

Enjoy! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon