Hej!
Har någon form av ovanligare ödlor på tomten, vilken sort vet jag ej utan bara hört av grannar att det förekommit i tidningar om denna ovanliga lilla krabat. Svart, 10-15 cm, otroligt söta.
Bosatt på en kedjehustomt som är under ständig förvandling och stöter på dessa några gånger per sommar där de är tre sekunder från döden. Jag har ständigt i bakhuvudet att dessa finns här i krokarna och får alltid hjärtattack när jag under mina möten varit allt för nära att halshugga med spade eller annat redskap.
Min fundering är möjligheter att skapa ett trevligt krypin på en del av tomten där de kanske trivs lite bättre? Igår var de några sekunder från döden när jag lyfte på en stenplatta och skulle gräva ner och de var bosatta under. Nu ligger stenplattan kvar tillsvidare. Jag har tidigare burit iväg till grannen som har en minidamm och högre gräs men uppenbarligen tycks de uppskatta något på min tomt eftersom jag varje år dyker på några stycken och jag är så rädd att råka ta död å dom under mina ständiga projekt. Vill ju dessutom egentligen ha dom kvar här. Hur ska jag pyssla om dom och få dessa placerade på en del av en minitomt utan risk att jag tar ihjäl dom?
Mvh MissLeia