Full version: En ny istid!?
silos
Det är mycket märkligt men jag kan då och då längta till vintern och dessutom till en sådan vinter då det finns MASSOR av snö!
Jag är alltid JÄTTELYCKLIG då det är en snöstorm,då måste jag bara ut och gå med Simba och Molly.
Mina små hundar vill inte gå ut i varken snöstorm eller regnoväder!
Tror ni att vi är på väg mot en ny istid?
[attachment=63044:Sn_.png]
*Stintan*
Det tror jag varje vinter fast alla bara pratar om den globala uppvärmningen g.gif
batski
Har läst nånstans om att den globala uppvärmningen paradoxalt nog även innebär att vintrarna på en del håll kan bli kallare och med mer nederbörd, samtidigt som att det kommer att bli varmare och torrare där det redan är varmt och torrt. Har även läst att om gulfströmmer upphör kommer det att bli kallare på vissa håll i Europa som i dag värms upp av den varma strömmen.
Huggorm
CITAT (batski @ 22-07-2011, 14:54) *
Har även läst att om gulfströmmer upphör kommer det att bli kallare på vissa håll i Europa som i dag värms upp av den varma strömmen.

På vissa håll? Hela Europa kommer bli kallare, och desto längre västerut desto mer. Sverige kommer få ungefär samma klimat som norrbottens inland har idag. Man kan jämföra med andra platser som ligger lika långt norrut som Sverige. Där bor nästan bara inuiter...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon