Full version: Gömma gammal strubbe
SweetPotato
Hej!
Jag rensade ut en gammal del av trädgården där mest ogräs och små trädskott växt de senaste åren. Det ser ut som en stor planteringslåda som någon byggt runt ett träd.. Jag vill plantera något som täcker bra eftersom jorden inte är i bästa skick och en stor lönn skuggar området, har hittat en växt med gröna små blad och vita blommor som kan passa. MEN det kom fram en gammal stubbe ur snåret, min första tanke var att gå lös med yxan och få bort eländet. Men så såg jag hur många insekter som levde loppan där inne och tänkte att det kanske är bäst att de stannar där.. (och håller sig borta från huset). Det växer redan grejor ur stubben så den måste fungera som alternativ jord. Nu undrar jag om det finns en perfekt växt för en skuggig plats med uppgift att täcka en stubbe? Jag har redan virginia creeper (vildvin?) som slingrar runt men täcker dåligt.
gunnevi
Klätterhortensia växer bra när den väl har etablerat sig.
Den är perfekt på, över och runt stubbar i min trädgård.
CillaM
Varför inte uttnyttja möjligheten att göra ett woodland av det hela?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon