Full version: Skadedjur?
Coyote75
Jag är ingen expert på vare sig växter eller skadedjur och behöver tips eller kanske till och med svar från någon som vet, om jag har tur smile.gif

Jag upptäckte idag att en av mina gröna växter som står i en kruka på golvet hade en massa svarta prickar på bladen, de såg ut som små "stenar". Upptäckte också att dessa "stenar" att över en stor del av väggen även en bit bort från blomman, golvet runt blomkrukan och ett bord som står ca 30 cm från blomman (blomman har ingen direkt kontakt med bordet)
Jag misstänker givetvis att detta är någon form av ohyra som kommit från växten och spridit sig.

När man skrubbat rent väggen med svamp så lämnar de små "stenarna" svarta prickar efter sig (vit vägg vilken nu kommer behöva målas om)

Någon som vet vad detta kan vara eller som har varit med om samma?

Tacksam för hjälp!
Bassam
[attachment=63107:l_s.jpg]

Hej
Hej

Om de ser så det betyder att de är lösa ungar och du vet hur man kan borta dem på handen eller på dammsuga och spreja med kalt vatten.

Tips

Du kan minska grönskar för att luften och går bra genom .

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon