Anna-Karin C
24-07-2011, 15:06
Jag har uppskrivet inne vilka rosor jag har och vart de är planterade MEN...
Ja det, skulle vara roligt att märka ut vilka rosor man har ute, ute i trädgården oxå. Men helst ska det se fint ut. Vara ganska så billigt och även hållbart då de ska stå ute året om.
Kanske någon som sitter inne med någon fiffig ide jag inte tänk på
Ezereht
24-07-2011, 19:40
Om man klipper glasslocken i fin form kan man skriva med tusch på. Blir ungefär som dom etiketter man köper. Eller lock från youghurtburkar ex. turkisk yoghurt.
Sen kan man måla på stenar också. Lite mer pyssel dock.
annika wall
25-07-2011, 06:44
På Biltema hittade jag träpinnar ca 30 cm långa och 2,5 cm breda som jag tycker är bra. Tuschet fastnar bra och dom är så långa att man kan trycka ned dom ordentligt i marken. Jag har för mig att dom var billiga, en påse med kanske hundra pinnar kostade under 50-lappen.
malcolm
25-07-2011, 07:23
Persiennlameller och vattenfast tusch fungerar också.
Anna-Karin C
25-07-2011, 21:21
Ja, är ju jättebra ideer ju! Funderar om det fanns persienner i några av fönstren vi bytt ut i huset för några år sen. De borde ju hålla någorlunda tycker jag!
O biltemas träpinnar o glasslock. Alla bra ideer. Undrar vilken som håller bäst

Tack!!!!
Vi köpte smala lister på byggmarknader och sågade i lagom bitar, har sedan skrivit namn med tusch, men det får skrivas om vartannat år, solen bleker texten. Och även trädet kan ruttna på sikt, men jag har så mycket rosor så jag orkar inte hålla reda på allt utan dessa pinnar.
malcolm
26-07-2011, 06:05
Persienner brukar vara gjorda i aluminium så de lär hålla i en evighet.
Gun-Britt zon 5
17-08-2011, 22:15
Jag har hämtat metallband på Byggvaruhus (som finns runt brädbuntar och slängs). Klipper till lämplig längd med plåtsax och skriver med vit tuschpenna. De rostar vackert och texten syns lika bra i år som i fjol.
Billigt och jättesnyggt tycker jag
Anna-Karin C
19-08-2011, 15:13
CITAT (Gun-Britt zon 5 @ 17-08-2011, 23:15)

Jag har hämtat metallband på Byggvaruhus (som finns runt brädbuntar och slängs). Klipper till lämplig längd med plåtsax och skriver med vit tuschpenna. De rostar vackert och texten syns lika bra i år som i fjol.
Billigt och jättesnyggt tycker jag
Oj, det där lät ju jättesnyggt... och billigt på samma gång. Tack för det tipset. Ska kolla runt lite nästa gång jag handlar brädor...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.