Full version: Växter som tål drag
Ixxie
Jag har alltid öppet det lilla vädringsfönstret i mitt sovrum. Åtminstone vår och sommar.
Min fråga är vilka växter (gröna och blommande) som tål konstant drag (mer eller mindre).

Jag skulle gärna vilja ha några fina växter där också, som i övriga lägenheten.
Just nu har jag en strandkastanj och den verkar hittills trivas bra (har haft den i snart tre månader).
theresen
har du bara öppet vår och sommar så kan du nog ha de flesta blommor där, lite luftcirkulation mår de bara bra av, jag har öppet stort sett hela tiden mellan maj-sept och mina blommor mår bra, jag har lite av varje.
men ska du ha öppet på vintern behöver de kanske inte stå precis i draget annars föredrar ju många växter lite lägre temperaturer på vintern.
Gröna mormor
Julkaktus, novemberkaktus och allt vad det heter stormtrivs av drag och ger underbar blomning.
Whiskuchi
CITAT (Gröna mormor @ 14-08-2011, 11:18) *
Julkaktus, novemberkaktus och allt vad det heter stormtrivs av drag och ger underbar blomning.

Ah, det är därför mina slutat blomma efter att vi bytte fönster!
fifimar
CITAT (Gröna mormor @ 14-08-2011, 11:18) *

*yoink*
Vilket underbart tips! Det stjäl jag genast!

Iväg och bära krukor wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon