Inte så spännande som det låter men skulle efter jobbet ut på tistelängen med de nya jeansen. Det var lite blött och tistlarna står tätt och ganska högt nu. Efter en stund såg jag att jag hade fått gräsfläckar på jeansen. Suck! Att man aldrig lär sig. Hur får jag bort dem bäst?
Meriona
25-07-2011, 18:23
Jag har aldrig använt annat än TaBort på gräsfläckar, och tro mig de har varit många när man har en stollig grabb. Har alltid gått bort, men ta dem när de är färska.
ingrids
25-07-2011, 18:24
Använder galltvål på "biologiska" fläckar, fick bort gräsfläckar från en vit sidenblus med just galltvål så jeans borde inte vara nåra problem.
Tack för tips! Galltvål har jag inte hemma nu men testar ta bort och vanligt tvättmedel nu
Meriona
25-07-2011, 18:55
Överdosera tabort-et, är mitt tips.

Dutta på rejält.
hattstugan
25-07-2011, 20:11
Dränk fläckarna i vanligt Yes linda ihop plagget hårt och lägg i en plastpåse över natten och tvätta som vanligt dagen efter!
Super 10" Golden produckts "världens bästa gräsfläcksborttagare !gnugga outspädd låt ligga en timma slän i tvättmaskinen !puts väck !
Meriona
26-07-2011, 08:00
CITAT (Motti @ 26-07-2011, 00:28)

Super 10" Golden produckts "världens bästa gräsfläcksborttagare !gnugga outspädd låt ligga en timma slän i tvättmaskinen !puts väck !
Är ju inte så lätt att få tag i, så har man inget redan så kan man nog glömma det. Finns det ens längre?
Jodå super 10 golden product finns kvar.
Man kan ta kontakt med dom längst ner på sidan här
http://www.gnld.com/Default.aspx?AspxAutoD...&STORE_ID=4 så kommer man i kontakt med en återförsäljare.
Jag tycker oxå denna produkten är bra
Meriona
26-07-2011, 11:03
Ja där ser man. Jag tyckte den var bra förr innan den nya generationens rengöringsmedel kom, men om de inte förbättrat den ytterligare så vette sjutton.
Hur har det gått med brallorna xlxl?
CITAT (Meriona @ 26-07-2011, 12:03)

Ja där ser man. Jag tyckte den var bra förr innan den nya generationens rengöringsmedel kom, men om de inte förbättrat den ytterligare så vette sjutton.
Hur har det gått med brallorna xlxl?
Tackar som frågar. Det såg ok ut i morse. Får ta en koll till idag o eventuellt skrubba vidare.
Men idag har jag arbetsbyxorna med mig ut i Tisteldjungeln.
Meriona
26-07-2011, 15:19
Vad gör du i tisteldjungeln, egentligen? Kollar fjärilar va, visst är det så?
CITAT (Meriona @ 26-07-2011, 16:19)

Vad gör du i tisteldjungeln, egentligen? Kollar fjärilar va, visst är det så?

Jo det är nog så.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.