Full version: Nån som har Tele2?
Meriona
Nu har jag varit på både banken och försökt betala via pg och bg och försökt själv via internet att betala via pg och bg, men det blir tvärstopp hela tiden. Kan inte ta ocr säger det om man skriver ocr-numret. Måste ha ocr säger den om man försöker skriva kundnumret. Jag blir skogstokig! Det är en liten skitsumma som är pappas slutfaktura jag ska betala, men det går förbanne mig inte på nåt sätt! Måste man verkligen sätta sig i ännu en miltalslång telefonkö bara för att få göra sig oskyldig? sad.gif
gnon49
Kan du inte skicka ett mail till dom och förklara. Eller be dom skicka en ny faktura. Fast ocr-numret brukar ju fungera. Konstigt. Har du kollat deras hemsida?
malcolm
På Swedbank kan man välja om man vill ange OCR-numret eller skriva ett meddelande istället, då kan man ange tex. fakturanumret för identifikation av vad man betalat.
Ugglemormor
Mina räkningar har fungerat bra sedan ett par års tid, men denna ocr (?) nummren kan göra mig galen! Med skumma ögon bricka rätt är ingen hit.
De som endast behöver meddelande eller annat lättare, så det funkar bättre.

Säg nu bara inte att skaffa nya glasögon ...... whistling.gif för där ligger inte felet, utan att hålla reda på en lång radda nummer........ gillar det inte alls.!
Meriona
CITAT (malcolm @ 26-07-2011, 07:16) *
På Swedbank kan man välja om man vill ange OCR-numret eller skriva ett meddelande istället, då kan man ange tex. fakturanumret för identifikation av vad man betalat.

Jodå jag har provat alla varianter och som sagt även varit nere på SEB och de har provat med alla upptänkliga dito. Det går bara inte. Nu har jag försökt ringa dem men efter att blivit runtkopplad och förklarat mitt ärende 4 gånger så blev jag bortkopplad. ranting.gif Kommer aldrig skaffa Tele2 själv som ni förstår, dessutom har de jordens sämsta mottagning härikring.
Ugglemormor
Gäller detta krångel ni skriver om endast Swedbank? Jag har Nordea på nätet för mina räkningar. ... confused.gif
Meriona
Nej se mitt inlägg ovan, det gäller även SEB iallafall.
*Stintan*
Gå in här: http://www.tele2.se/kundservice/kontakta-oss.html och öppna live-chatten. Där kan du fråga.
Meriona
Jag ringde igen och blev bara vidarekopplad en enda gång. Hamnade hos en väldigt trevlig dam som helt enkelt strök hela fakturan. smile.gif Nu vann de tillbaka all respekt igen. laugh.gif

Förut har de dragit pengarna via autogiro, men det går ju inte när kontona är spärrade, det var väl därför det kom en faktura. Visade sig att den avsåg juli, så vi skulle inte betala den iallafall, vilken tur att det krånglade kan man säga, annars hade man ju betalat "hela" 69 kr i onödan. tongue.gif
Ugglemormor
Ok, då fattade jag fel, ber om ursäkt.
Meriona
Ingen fara Ugglemormor, vi skrev nog om varann helt enkelt. kompiskram.gif
Ugglemormor
Tack Meriona,

Jag trodde att det gällde räkningar som betalas på internet, och ja, jag har tele2, om det skulle hjälpa. Det är inte alls lätt för att få tel. kontakt om man har något att fråga om, det håller jag helt med er om. Min del gäller det hushållsräkningar i mindre summor för jag har blivit blåst på mitt konto en gång, så nu har jag det endast så att det går jäms ihop och har inte större summor där.

Det är där det sedan krånglar när man ska ta ut mer eller större summor, då blir man smått galen! kompiskram.gif
Eva i Skåne
Skönt att det ordnade sig Meriona och att du till slut fick tag i en sympatisk handläggare. Ett bekymmer mindre smiley_small_hug.gif
Meriona
Tack Eva. kompiskram.gif Jo jag är så förbaskad trött på krångel, det känns som hela sommarn gått åt till att hämta/fixa/ringa/klaga bla bla. Begravningsentreprenören har dessutom missat att ta av pappa klockan, så den gick upp i rök, trots att vi påtalat det flera gånger och han skrivit upp det på en lapp. Suck! sad.gif
Eva i Skåne
Vilket slarv med klockan sad.gif. Hoppas den inte var alltför värdefull, men oavsett så hade den ju ett värde för dig. Dessutom onödigt ur miljösynpunkt.
Meriona
Det var väl en mittemellanklocka. Men jag vet inte om den kommit till användning ändå, så jag orkade inte lägga för stora växlar på det. Bara trist.
Myosotis
Jag har tele2 både fast telefoni och mobilt bredband. Ibland vill jag mörda dem, men när man ringer och är riktigt förbannad och skäller ut dem så händer det att de stryker en summa och då blir man kvar hos dem lite till...
Meriona
Tillslut kanske de betalar dig för att slippa det där tjatiga fruntimret... tongue.gif
Myosotis
Jaa bravo.gif
Ugglemormor
Vilket elände det är att få rätt och få den rätta personen.
Jag fick dock tillbaka pengarna som hade tagits ur mitt konto till slut.
Nu aktar jag mig NOGA att trycka på fel knappar! flirting.gif och när jag handlar gm datorn, ber jag om en räkning, ger inte ut mitt konto en gång till. De flesta svenska företaget är nog ärliga, men jag fick en näsbränna så det räcker.....
skånepåg
Jag har Tele2 eller rättare sagt Comviq kontant till min mobil, köper ju Kompis för 195:- varje månad för gratis surf och annat biggrin.gif Kanske enklare med kontant kort istället för abbonemang men de få gånger jag ringt dem har de kunnat det mesta och inte så lång väntetid =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon