Full version: Hjälp!
Camillabrandt80
Hejsan!

Nån som kan hjälpa mig!!Har en murgröna som jag skulle sätta en båge i så den kunde växa på den!!Till min fasa så såg jag en rund vit sak på en av kvistarna...tog bort den och skulle just börja fixa med växten,då såg jag på ett blad en spindel (behöver jag säga att jag har spindelfobi) som höll på att spinna nät på ett blad och i där låg en till vit rund sak till!!!!!Ringde min mamma och hon sa SLÄNG DEN!!!!!Men sorg i hjärtat så slängde jag den!!Hade jag kunnat rädda eller gjorde jag rätt!Har en bild om nån vill se!!!! Va det spinn eller var det nått annant?

=(

Tacksam för svar!!
*Stintan*
Det var väl en spindel som lagt ägg. Lägg gärna in en bild!
Camillabrandt80
Ja jag ska göra det!!Men då har jag ju slängt ut den i onödan!! sad.gif
Epifyten
Spinn var det inte.
Troligen en spindel med ägg som nämnts, och Ja du har troligen slängt den i onödan. Tyvärr
varghem
helt klart en kokong med spindelägg... spindlar är nyttiga även inomhus
Bassam
Hej

Det är inte bra att man slänga jag ska bjuda ett naturligt recept så du kan prova:

Du ska ta bort blad som skadad svårt först och sen spreja på:

Blanda - molar 3 vitlök klyver + 1/2 l vatten + msk gröna tvål lämna dem 24 timmar +2styckar stark paprika + 1 gul lök blanda dem och använder blandning (2MSK lösning + 2 l vatten ) , De här bra för att bekämpa insekter svamp och lös .

H:Bassam
andersen
CITAT (Bassam @ 27-07-2011, 22:35) *
Hej

Det är inte bra att man slänga jag ska bjuda ett naturligt recept så du kan prova:

Blanda - molar 3 vitlök klyver + 1/2 l vatten + msk gröna tvål lämna dem 24 timmar +2styckar stark paprika + 1 gul lök blanda dem och använder blandning (2MSK lösning + 2 l vatten ) , De här bra för att bekämpa insekter svamp och lös .

Vi pratar om en spindel... Bassam smile.gif
*Stintan*
CITAT (Bassam @ 27-07-2011, 22:35) *
Hej

Du verkar inte ha förstått vad det handlar om.....igen. Allt det skrivs om är inte svamp eller löss som du verkar tro Bassam. Den här gången gäller det en liten spindel som inte gör någon skada alls på växten.
Camillabrandt80
Tack för alla svar! Jag kom på mig själv när jag hade slängt den att det nog inte va det smartaste jag gjort...men min spindelfobi har inte blivit så lindrad att jag klarar av sånt!Men jag tröstar mig med att växten inte va i sitt bästa skick!
Nu har det flyttat in en ananas planta och en avokado istället! Tack igen för hjälp! wink.gif
Bassam
Hej

Även om insekter nyttiga men ägare tycker inte dem ock man blir oroligt på dem .

H: Bassam
*Stintan*
CITAT (Bassam @ 29-07-2011, 15:41) *
Hej

Även om insekter nyttiga men ägare tycker inte dem ock man blir oroligt på dem .

H: Bassam

Det är väl självklart! Men då hjälper det inte med hopkok mot svamp och löss.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon