Adlit
Hej på er!

Jag är ny på forumet, men har många funderingar... Nu ska vi flytta och jag skulle vilja ta med mig en del växter till nya boendet. Problemet är bara att vi har mördarsniglar där vi bor nu och jag vill för allt i världen inte få med dom till nya stället!

Tror ni att det går att rensa bort all jord o dyl så att man inte får med sig några till nya stället?

Alla åsikter mottages tacksamt!!
IreneH
Försök att få bort så mycket jord som möjligt ifrån växten, och spola sen med vatten.
Förhoppningsvis så kommer det inte med några sniglar då, lycka till!! smile.gif
Adlit
Ja, det var det jag tänkte med. Det borde ju gå då. Tack för svaret!
varghem
är du säker på du inte redan har mördarsniglar på det nya stället???
då skulle jag absolut inte ta med någon planta för man kan aldrig vara säker på att man får rent hela rotsystemet och bladverk
Gröna mormor
Jag har flyttat massor av växter från min dotters trädgård där det fanns mycket gott om mördarsniglar men har tack och lov inte fått med några av dessa fulingar till min trädgård. Skall sägas att jag bara tog perenner och att jag gjorde det på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon