Full version: Trött
malcolm
Som flera här säkert uppmärksammat så har jag varit sjukskriven en längre tid och även varit utförsäkrad under en period, gått på massor av möten hos arbetsförmedlingen, hos f-kassan, vårdcentralen etc. och alla tycker jag borde börja arbeta åtminstone deltid men inget händer. Prat, prat, prat.... undrar vad alla dessa tjänstemän får betalt för egentligen...?
*Stintan*
Vad vill du att dom ska göra? Kan du inte börja med att arbetsträna? Eller har din anställning upphört?
Klint
Usch det låter jobbigt Malcolm men du har väl din anställning kvar är det ingen med därifrån på mötena? Förstår om det känns väldigt jobbigt att arbetsträna på jobbet men har ni flera avdelningar? hos oss anpassar man arbetsträningen vi har en man nu som gör helt andra saker han har förstärkt på den avdelningen och han gör verkligen nytta
kompiskram.gif Ge inte upp smiley_small_hug.gif
andersen
CITAT (malcolm @ 29-07-2011, 01:54) *
Som flera här säkert uppmärksammat så har jag varit sjukskriven en längre tid och även varit utförsäkrad under en period, gått på massor av möten hos arbetsförmedlingen, hos f-kassan, vårdcentralen etc. och alla tycker jag borde börja arbeta åtminstone deltid men inget händer. Prat, prat, prat.... undrar vad alla dessa tjänstemän får betalt för egentligen...?

Nu vet jag inte vem din arbetsgivare är, men det kanske går att ordna så att du kan Arbetsträna på en annan arbetsplats, det kan vara bra att inte arbetsträna på samma plats som man normalt arbetar på, då slipper man "jobbiga" frågor från sina arbetskamrater, det är inte så vanligt att man kan ordna så, men en del kommuner har bred verksamhet som öppnar upp den möjligheten.

Utan att bli personlig så tycker jag att det är bra om man kan arbeta efter dom förutsättningar som man har, det blir nog inte bättre att gå hemma och fundera.
malcolm
Jag är anställd (fortfarande) hos en stor arbetsgivare med flera tusen anställda runt om i landet och jag har för mig att det är runt 2000 bara i Sthlm. Det har varit tal om att arbetsträna och att kanske jobba 25% men inget verkar hända och själv orkar jag inte ta itu med det hela.
*Stintan*
Antar att du fortfarande går på möten med Af och försäkringskassan och då kan du väl bara fråga hur dom tänkt att det ska gå till och be dom att hjälper dig med att komma igång med arbetsträning. Vet dom om att du är positiv till att arbetsträna? Det är ju inte så att dom ordnar allt utan att man själv är delaktig har jag förstått från människor i min närhet i ungefär samma situation.
mamamaggan
Men det är väl " instatnserna " ( Fk m fl ) som ska fatta besluten och se till att det händer något. I alla fall var det så när min mans sjukskrivningstid var slut.

Han FICK inte börja jobba innan FK hade haft möte med bl a arbetsgivaren , han var med själv också , och så kom man överens hur allt skulle gå till.

Sedan fick han vätnta tills allt var fastlaget , då kom det hem papper med en plan för det skulle gå till ,som han skulle " godkänna " inom en viss tid .Så gick de tillbaka till Fk som tog kontakt med arbetsgivaren för " godkännande " och så , efter alla vändor som tog några veckor så fick han tillstånd från Fk att börja jobba.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon