Josefine82
En gren har nästan gått helt av på min chili, just den som har mest blommor på sad.gif Vad kan man göra? Går det att rädda, eller är det bara att klippa av och slänga? sad.gif

Kan man ta stickling av den grenen måntro?
rosita
Om du har tur, så går det att tejpa med t.ex. silvertejp och ev. spjäla den med en pinne.

Toppen av grenen kan du säkert sätta som stickling.
Jubbe063
CITAT (Josefine82 @ 29-07-2011, 09:11) *
En gren har nästan gått helt av på min chili, just den som har mest blommor på sad.gif Vad kan man göra? Går det att rädda, eller är det bara att klippa av och slänga? sad.gif

Kan man ta stickling av den grenen måntro?

Så tråkigt att den gått av.

Jodå, du kan ta skott av den. De rotar sig och växer vidare, men mycket energi går åt till rotning så någon större mängd frukt lär du inte få. Eller så kan du ställa grenen i en vas med vatten och låta den blomma och sätta frukt där. Har testat själv, den rotar sig i vatten och kan planteras vanligt sen, men låter man den fortsätta stå i vatten med lite näring i så orkar den med en del frukt.
Bassam
Hej

Jag är med ROSITA förslag.

H: Bassam
Crazy4Flowers
Frystejp måste vara bättre än silvertejp, den går att få isär sedan silvertejpen är så seg.
Josefine82
Jag försökte med tejp, bladen blev hängiga, så jag har satt den i vatten och bladen är "pigga" och fina igen. Tack för goda råd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon