Full version: catalpa
intruderbosse
Hej.
Vet någon var man kan köpa catalpa (trumpetträd)?
Det skall vara stort stammhöjd 150cm eller mer .
Hittade ett på flyinge plantskola men priset var lite för högt 2000:-
Jag bor i skåne .
Det finns kanske något liknande träd som jag har missat? Råd mottages tacksamt.
smiley_small_hug.gif Bo
Iren
Hej! Har du något Hornbach i närheten? Köpte mitt där, stamhöjd ca 180, skulle kostat 695 o reade på hösten för 100,- Du ser det i tråden nedan... Hornbach har mycket "intressanta" träd, kul om man gillar att zontesta... Lycka till!
intruderbosse
CITAT (Iren @ 29-07-2011, 11:51) *
Hej! Har du något Hornbach i närheten? Köpte mitt där, stamhöjd ca 180, skulle kostat 695 o reade på hösten för 100,- Du ser det i tråden nedan... Hornbach har mycket "intressanta" träd, kul om man gillar att zontesta... Lycka till!

Tack Irene .Blev något tossigt med det andra svaret.
Får väl vänta och se till hösten om de rear ,har inte mer än 8 mil till Hornbach.
100:- är ju som hittat. smiley_small_hug.gif Bo
Huggorm
Plantera ett från frö själv. Har du växthus drar du upp det till 150cm på två år, utomhus tar det lite längre tid. Det är kanske det enklaste träd som finnas att dra upp från frö, och är det bara varmt och fuktigt växer de bortåt en meter per år redan från starten.
intruderbosse
hej
Har inte tid att så med frö då det skall sättas som insynsskydd,har haft en sälg där innan.
Men tack för svar.
rolleyes.gif Bo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon