Söttok06
Nu har jag köpt en Smällspirea 'Diabolo' och placerat den ca 65 cm från den andra. Ska göra likadant med Red Baron. Jag vill att de ska växa ihop mer. Hade dem ungefär 120 cm från varandra förut. De trädgårdsmästare jag pratat med tyckte att det var bättre att göra så än att gräva upp de befintliga buskarna. Frågade både på Zetas och Ullriksdals slottsträdgård.

Men funderar på att inte göra så mellan mina Smultronschersminer. De växer ihop upptill och nertill får jag väl plantera något som döljer glesheten. Där tänkte jag Brunnäva och framför Röd sockblomma. Kan det vara något?
CillaM
Det är sällan det funkar att plantera perenner under buskar som tex. dessadå buskarna suger varenda droppe ur marken och därmed är perennerna döda snart. Gräs är nog det enda som egentligen tål att växa under såna buskar, och gör det gärna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon