Hej !
Vad kan detta vara för någon blomma/växt ? Det blir som små rosaröda blommor, som påminner om bellis, men blomman har ingen utmärkande mitt direkt. Tyvärr har jag bara bild på växten, när den inte blommar. Påminner om en suckulent, vad kan det vara ? Kan tillägga, att jag tog två skott av den på Mallorca och där växte den som kantväxt i stora blomgrupper och var jättevackra. Var där i maj och den har redan blivit så stor. Satte den först på rotning i vatten, men det tyckte den inte riktigt om, så det blev direkt i jorden och då satte den fart.
/Koja72
Jultorpet
30-07-2011, 21:52
Känner igen den, fick ett skott av en kompis för ett par år sedan men tyvärr lyckades jag inte hålla liv i den så länge. Hon visste inte heller vad den heter men att det var en växt från Medelhavstrakten.
Min håller på att få en blomma nu, ska försöka ta kort på blomman också och visa
[attachment=63589:Mallorcablomma.jpg]Hej igen !
Här är nu en blomma som slagit ut på växten, som kommer från Mallorca. Någon som vet nu vad växten heter ?
Ingen som har den blekaste ??
merlin68
07-08-2011, 18:03
Kanske den här? Din verkar dock har skjutit iväg på höjden. Jag har tagit skott av denna växt på Cypern där den växte vild på en strand och i sommar när jag var på Sicilien. Där odlades den som krukväxt.
http://www.biopix.dk/photo.asp?language=sv...enia-cordifolia
Jultorpet
07-08-2011, 22:46
Den är det nog ja! Kul att få veta äntligen!
merlin ....tack, det ser precis ut som den jag har. Fast på Mallorca cäxte den i stora krukor som kantväxt. Min växer rakt upp som du säger. kanske ska låta den hänga istället ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.