Full version: Golv till uterum?
Ejdsell
Någon som vet om man kan lägga laminatgolv i ett oisolerat inglasad altan med plåttak? Nu är det trall på reglar ca 40 cm över marken, och ligger vindskyddad. Vill ha ett lättstädat "helt" golv utan springor, och inte kostar för mycket. Har ni några förslag hur jag ska göra, för jag kommer inte att bryta upp den gamla trallen, för det blir för mycket arbete rolleyes.gif
medina F1
Om du lägger trossbottenskivor på trallen så bör det gå att lägga laminat på det om miljön är torr i övrigt. Det kanske inte håller i en evighet men ganska länge.
Ejdsell
Ska det vara någon fuktspärr inblandad? Och en liten fråga trossbottenskiva, vad är det? Är en sådan fukttålig?
medina F1
Trossbottenskivor är impregnerade skivor av spån, plywood eller mdf. De används i botten på bjälklag till att lägga isolering på. Jag anser inte att du ska ha någon fuktspärr typ plast det används i isolerade utrymmen. Det är bättre om det kan "andas".
Klint
Jag hade tidigare en sånt uterum med en heltäckningsmatta det funka bra var lätt att kägga in och bara att dammsuga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon