[attachment=63453:DSC_0052.JPG]Hej! Jag köpte denna lilla krukväxt för några dagar sedan på en blomsterhandel. Nu undrar jag vad det egntligen är för något. Jag köpte den för att jag tyckte att den var fin, och jag misstänker att det är något slags bonsai men mer än så har jag inbte listat ut. Någon som vet vad det är för något?
Alexander-VG-zon3
31-07-2011, 11:20
Sophora prostrata 'Little Baby' - Dvärgkowhai, vet inte hur den funkar som Bonsai, det är ju en konstform och inget en växt är. Gillar man bonsai så kan man försöka.
Denna växt gillar svalt klimat med sval och ljus vintervila.
Den var ju jättefrän!! Behöver ju inte göras något med tycker jag ;-D
Har sedan några år en på vår frostfria balkong. Om man inte beskär den drar den snabbt upp mot en två meter i höjd, och eftersom den är rätt vek har den då en tendens att vika sig. Blommar på försommaren med rätt vackra gula blommor. Lär ska vara härdig utomhus i storbrittannien, men knappast i sverige.
Alexander-VG-zon3
31-07-2011, 16:00
Jag har haft en för ett bra tag sen ute på friland, klarade några vintrar men nog inget som klarar sig i längden, kanske den kan klarar sig en längre tid i skyddade och varma platserna i sydvästligaste Skåne.
[attachment=63461:26243742...KoKaU_ph.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.