Iza
Har ngt som ligger innanför tvätttrumman och skaver. Går det att få isär den?
Huggorm
Är det inte lättare att plocka av tvättmaskinens sidor? Jag har inte grejat med tvättmaskiner, men jag tror inte man kan komma åt trummans utsida på annat sätt
Iza
Kommer man åt trumman om man tar bort plåtarna?
Bengalow
Nej, det gör man inte. Trumman är helt inkaplslad, men inne i trumman finns en öppning, så att man kan komma åt just sådana saker som ev. har trillat igenom hålen. Titta på trumman genom att rulla den sakta med dina fingrar. Det finns ett lås någonstans, som gör att man kan öppna en bit av trumman.
malcolm
CITAT (Bengalow @ 31-07-2011, 19:59) *
Nej, det gör man inte. Trumman är helt inkaplslad, men inne i trumman finns en öppning, så att man kan komma åt just sådana saker som ev. har trillat igenom hålen. Titta på trumman genom att rulla den sakta med dina fingrar. Det finns ett lås någonstans, som gör att man kan öppna en bit av trumman.

Det är inte alla tvättmaskiner som har en sådan där inspektionlucka i trumman, min förra Cylinda hade det, min nuvarande inte.

CITAT (Huggorm @ 31-07-2011, 17:26) *
Är det inte lättare att plocka av tvättmaskinens sidor? Jag har inte grejat med tvättmaskiner, men jag tror inte man kan komma åt trummans utsida på annat sätt

Det går intre att plocka bort sidoplåtarna och om det skulle gå så kommer man inte åt själva tvättrumman i alla fall eftersom den sitter i en "behållare" där vattnet skall vara.
*Stintan*
Ibland kan man pilla ut saker genom att ta bort silen.
malcolm
BH-byglar i metall brukar vara ett elände att få bort när de trasslat in sig i pumpen men sedan döttrarna flyttat hemifrån har det problemet upphört.
Mollis
Om man använder tvättpåse för bh så slipper man det problemet, åtminstone har jag aldrig råkat ut för det.
malcolm
Försökte få döttrarna att använda en sådan påse men det skedde aldrig. ranting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon