hazelkid
Vet någon vad detta är för växt. Antar att det är någon hibiscus av nåt slag. Jag fick den i present och den har inte blommat de senaste 2 åren.

vad.jpg

/Emma
blog - http://www.hazelkid.com/seed
spacepingo
Jag tycker det ser ut som en Gardenia. Det är iaf inte en hibiskus.
ingrids
Håller nog med om gardenia. Min blommar bättre av att stå ute på sommaren - inte direkt sol och vindskyddat. Ger den också rejält med näringspinnar under tillväxtsäsongen.
Azur
Snarare en gardenia, tror jag.

EDIT: Ha, där var jag för långsam.
hazelkid
Ja, tack så mycket! då får jag hoppas att den blommar någon gång då. Tusen tack
theresen
kan vara lite kinkig så det kan vara värt att ta reda på hur den vill ha det.
kunde innan i praktiken hur den ville ha det men jag redade det inte så jag tröttnade och den åkte ut eller dog den och nu har jag glömt hur den vill ha det.
Peztis
Skulle det inte kunna vara en kaffeplanta, tycker det liknar den lite.

Du skrev att den inte blommat de senaste två åren. Det innebär att den HAR blommat? Hur såg blommorna ut? Vita? Doftade de intensivt? För då är det nog osm de andra säger att det är en gardenia.

Vackert bladverk har du i alla fall och det är värt mycket!
tepa
Kaffeplanta, tänkte jag också genast jag såg bilden. Min kaffeplanta har aldrig blommat, vet inte ens om den ska det. Har din okända växt blommat så kanske Gardenia är rätt svar...

Hälsn Tepa
spacepingo
Kaffeplanta håller jag inte med om. Min kaffeplanta har inte sådan stam. Barken (om det är bark det kallas på kaffe) är inte sådär slät. den är liksom flagig.

Kaffeplantor blommar. Min gjorde det för nån månad sedan med vita blommor som satt på stammen. Jag hade tänkt pollinera dem och få kaffebönor men jag missade det.
tepa
Hej

Det här är min Kaffeplanta. Jag tycker det är så likt...

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon