Full version: Kameliorna blommar nu
Åsa K, zon 1
Nu blommar alla mina Kamelior i uterummet.

Jag har flera färger men i år är det den ljusrosa som blommar efter att jag väntat på den sedan jag fick den för 2 år sedan.

I Trädgårdsförreningen i Göteborg pågår en Kamelia utställning med Tage Andersen, jag skall gå dit efter min Madeira resa.

Bilden blev "stor" men jag är inte så bra på att lägga in bilder. Så ni får hålla tillgodo.

nilla
Den där bilden fick vara hur stor som helst för min del! smile.gif

Nästan overkligt vackra!

Gunilla
Kajsa
Känn dig stolt Åsa, så otroligt vacker rolleyes.gif
kerstin z5-6
Ohhh så fina En sån vill jag ha! smile.gif
Hur varmt har du -fixar de + 17 smile.gif
andreas i uppsala
hur lägger man in bilder på detta forum? Funkar aldrig för mig.Det blir aldtid fel och jag är inte precis nybörjare på datorer, men detta var en svår nöt att knäcka.
Hade jag kunnat lägga in bilder här så skulle jag lägga in en bild på min kamelia california som vilken dag som helst nu slår ut.
Åsa K, zon 1
Kerstin smile.gif

Det är +3 till +10 i mitt uterum. +17 kan vara för mycket och så skall det vara hög fuktighet. Men testa vetja! I bland kan man komma över plantor för ca 100 kr. Förvaras ute i skugga på sommaren, får inte torka ut.

Andreas smile.gif

Lägg in din Kamelia i ditt album först! Sedan kan du länka till "bild".
Pröva i Test avdelningen och be om hjälp där, jag är inte rätt person att vägleda dej wacko.gif

vill verkligen se din kamelia california laugh.gif
Helena o
Åh vilken fin. En sån skulle jag också vilja ha. Får väl börja med att önska mig ett uterum. wub.gif
andreas i uppsala
ok, jag lovade att visa min california när den slog ut och här är den nu. Den slog ut i dag.
Jag tror att det är en sån där enkelformig
Åsa K, zon 1
laugh.gif

Fantastiskt wub.gif

Jag har även en annan sort av kamelior som också är enkelblommande, en vit och en rosa, de skall vara doftande wink.gif ...tycker dock att de mest doftar "mögel"...frukt säger en vänninna.