kurtkurtkurt
01-08-2011, 00:00
Har rätt många H-Balkar i aluminium liggandes. Hur används de?
Vet vad vanliga H-balkar används till.
Funderar på att sälja de jag har om man inte kan använda dem till något bygge jag kan tänkas göra någon gång.
Vad kan man sälja dem för i såna fall begagnat?
H-Balk i aluminium kan i alla fall inte annvändas som bärande balk i ett hus efter som det är för mjukt att ersätta väggar med som bärande, men till växthus i väggar o tak mm borde det vara perfeckt

Vågar inte väcka gubben och fråga efter priser

men det kan du väl ta reda på tex från Jem o Fix osv vad kilopriset ligger på eller kolla på Blocket .
kurtkurtkurt
01-08-2011, 00:22
Kolla gärna till imorgon.

Jag hittar det inte och har letat förr med om pris på det.
Tack
malcolm
01-08-2011, 09:00
Vad är det för dimension på balkarna?
kurtkurtkurt
01-08-2011, 10:23
Vet inte.
Ganska små, en storlek man ofta ser.
Kanske 2m långa.
1,5 dm breda
Ungefär
Men är det något värde i dem?
Dels om jag ska sälja eller dels om jag vill använda dem?
Har ju tänkt bygga växthus tex.
Likaså någon redskapsbod.
Är det något jag kan behöva eller ska jag försöka kränga av dem?
malcolm
01-08-2011, 10:26
Kan nog komma till nytta men jag skulle välja att sälja dem, kolla på Blocket om det är någon som säljer något liknande för att få en uppfattning om pris.
Vill du sälja Aluminium balk så ring till en skrotfirma tror de betalar ganska bra för aluminium !ganska dyrt att köpa i alla fall .Eller som Malcom säger lägg ut det på blocket be att få ett bud den som betalar mest får hämta ;)aluminium är så proccesat så det borde vara värt en del gämfört med järn.
Enligt min man som jobbar med järn och aluminium så är aluminiumet värt mer i skrot än järn ganska mycket mer .Han kunde inte svara på rak arm så här men aluminium är ganska dyrt i kilopris .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.