CITAT (Eva 33c @ 04-08-2011, 09:11)

Jag har inga dåliga erfarenheter av Stubbetorps potatis, som nog är den jag alltid köpt för det är ju den som finns överallt. Efter lite googlande så hittar jag också larsviken.se som odlar och säljer sättpotatis. De har tydligen försäljning via nätet också. Har du kontaktat Stubbetorp och redogjort för dina problem? Jag kan tycka att de borde vara intresserade.
När jag fick stjälkbakterios och fick slänga massor av potatis så kontaktade jag Stubbetorp. Den första jag pratade med bekräftade att de hade stora problem med stjälkbakterios på Silla och sa att de skulle sluta med den sorten.
Jag skickade sedan in ett kort på en angripen potatis till dom och berättade om det jag drabbats av. De svarade inte. Har för mig att jag också sedan ringde men det minns jag inte. Intresset var noll från deras sida och jag var rätt sur så jag kontaktade Jordbruksverket som står bakom kontrollen av sättpotatis men dom var inte heller intresserade och sa att det bara är enstaka sjukdomar som går att se på utsädet.
Jag har tänkt kontakta Stubbetorp nu med men efter deras tidigare ointresse så drar jag mig för det. Skall nog börja med att kontakta affären där jag köpte sättpotatisen istället. De är seriösa och är ju kund hos Stubbetorp så det kanske ger mer resultat.