makamogu
Hej,

kan någon här hjälpa mig med att identifiera vad det är för småplantor på denna bild?

Jag upptäckte i våras (april/maj) att något frösått sig (i massor) i min rabatt. Rädd för att rensa bort något värdefullt lät jag det växa kvar. Nu ser det ut som på bilden nedan. Det skulle kunna vara höstanemon eller stjärnflocka för det har jag sedan ett par år i rabatten. Men jag känner inte riktigt igen bladen när jag jämför med mina vuxna exemplar.

Om det är något värdefullt... Bör jag gallra bland plantorna?

Tack på förhand!
kerstin z5-6
ser ut som stjärnflocka- ta upp dem o kruka ev överflöd som du sen kan byta mot växter du vill ha smile.gif
makamogu
Tack för snabbt svar! Jag ska ta upp och kruka dem, men tänk om jag då bara måste ta och anlägga en ny rabatt för att få plats med dem + ev "inbytesväxter, hmmm... whistling.gif
Eva i Skåne
Ja, det är det eviga problemet biggrin.gif
kerstin z5-6
Ja, detta är även en vanlig bieffekt av växtmarknader-man får mer jobb smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon