Hannele
Göteborgare, missa inte årets besök på Trädgårdsföreningen!
Nu har Sylvia skrivit en fin artikel: http://www.odla.nu/artiklar/kameliautstallning.shtml

Åsa har också fina kamelior!
renate
Läste Sylvias artikel om utställningen,vilka underbara blommor Kameliorna är.//Renate
Ingrid på Västkusten
Jag rullade mig av skratt över primadonnorna Sylvia - var den syftningen med avsikt? LOL LOL LOL -- akta så Du inte får nån ombudsman på Dig bara LOL LOL LOL

Hälsar ingrid full i skratt
Åsa K, zon 1
wub.gif wub.gif wub.gif

Dit skall jag!
Hannele
Jag köpte bara en blomma...
Wargen
Jag hajade till lite när jag läste skatorna...men sen blev det ju ett stort skratt istället när jag förstod vad Sylvia menade. laugh.gif
Fina bilder. Jag har aldrig trott mig om att klara av att odla kamelior, älskar allt som doftar gott, men det verkar jättesvårt... unsure.gif
Blev inspirerad av pinnklädda krukor och pinnbitar i krukorna. Har massor med nedsågad sly runt tomten som bonden bara är glad att bli av med, (skogen ser ju snyggare ut oxå) så nu ska det släpas hem och klippas småbitar och kläs krukor. smile.gif Plus att jag ska fläta in stående slypinnar i taggtrådstängslet runt hela tomten, har inte råd eller tålamod tills det kan bli en riktig gärdsgård....men nöden är ju uppfinningarnas moder....
Sylvia
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 02-03-2004, 08:00)
Jag rullade mig av skratt över primadonnorna Sylvia - var den syftningen med avsikt? LOL LOL LOL -- akta så Du inte får nån ombudsman på Dig bara LOL LOL LOL

Hälsar ingrid full i skratt

Hallå!!! Det är KAMELIORNA som är primadonnor, Tage själv och hans stab är mycket trevliga och rara!!!
Hannele
Sista dagarna, passa på!
Sylvia
CITAT (Hannele @ 17-03-2004, 15:00)
Sista dagarna, passa på!

Hmmm...sista dagen är 4.4... så än hinner ni!
Hannele
Man är verkligen bortsämd som får bo i Göteborg! wub.gif
Ingrid på Västkusten
Jag var där i går trala laaa och beundrade hanses vackra blybord igen suck suck suck :-)

och de ljuvliga kameliorna - hmm HMMMMM

Hälsar Ingrid
Hannele
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 24-03-2004, 08:04)
Jag var där i går trala laaa och beundrade hanses vackra blybord igen suck suck suck :-)

Ingrid, menar du den tuffa stolen till vänster?

Jag gillar verkligen Tages installationer! wub.gif
Ingrid på Västkusten
Den tuffa stolen hör till ett ljuvligt femkantigt (pentagram) blybord som jag dreglar över japp!

Hälsar Ingrid
Hannele
Sista dagen, Tage är där själv på söndag.
Redan över 60 000 som sett kamelior och annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon