Full version: Armeringsjärn!
Ella
Jag funderar på att låta klängrosorna klättra emot armeringsjärn men jag vet inte var man köper sånt. Kan man även be affären klippa dem i snygga mått. tongue.gif unsure.gif tongue.gif smile.gif
ThomasJ
Armeringsjärn säljs i de flesta byggvaruhus, eller på brädgårdar.

Du kan be och få låna en avbitartång/bultsax (model större) så är det bara att kapa dem i den längd du vill ha. Annars kan man såga dem med en vanlig bågfil.

//Thomas
Ella
Tack Thomas för tipset!

Jag ska låta min favis bygghandel ta det, de brukar ha en väldigt god serviseanda! Kanske är de inte den billigaste men man ska vara rädd om skatterna wub.gif wub.gif wub.gif
Mattsson
Dammar av den här tråden och lånar den.

Vart kan man köpa armeringsnät i Stockholmstrakten? Helst en firma som kan dela upp det i sådana bitar man skulle vilja ha...

unsure.gif
Caprice
Jag köper mina hos ByggOle i Nacka, de har en avklippningsmanick som sitter i anslutning till järnen, där kan du fixa med järnen som du vill ha dem... funkar utmärkt.
Mattsson
Tack!! smile.gif
Karrolina
Bästa billigaste pris på armeringsjärn som jag har hittat är på byggmax!
MrNorth
Bambupinnar och ståltråd blir jättefina spaljeér wink.gif Om du kanske vill byta till nåt annat än armeringsjärn?

/Henrik
Green Thumb
CITAT (MrNorth @ 05-07-2006, 10:10)
Bambupinnar och ståltråd blir jättefina spaljeér wink.gif Om du kanske vill byta till nåt annat än armeringsjärn?

/Henrik

Hur gör du då? huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon