Full version: batterivatten
gräsfritt
Vid kyldrift avger min luftvärmepump vatten som samlas upp i en hink. Är vätskan lämplig att använda i ett bilbatteri?
Bengalow
Det är kondenserad vattenånga. Ett säkert användningsområde är strykjärnet, som helst skall ha kalkfritt vatten.
Batterivatten? Vad har du för gamla batterier?
Bassam
Hej

Batterivatten är svavel syra.

H:Bassam
malarmaster
i det fall du har ett batteri som är påfyllningsbart är det destillerat vatten du ska använda,det kondensvatten som kommer från värmepumpen är inte destillerat utan är just kondensvatten,troligen kalkfritt men inte alls lika rent som destillerat.ulf
malcolm
CITAT (Bassam @ 03-08-2011, 03:18) *
Hej

Batterivatten är svavel syra.
H:Bassam

Nu är du ute och cyklar, batterivatten är destillerat vatten.
fridsbacka
är det inte så att batterivatten inte får komma i kontakt med metall? länge sen jag höll på med det nu ja -94 när pripps stängde sin enhet här och då destilera vi själv till truckarna men på den tiden fick det iaf inte komma i kontakt med metall , men kan heller inte kosta många kronor att köpa
andersen
CITAT (malcolm @ 03-08-2011, 09:36) *
Nu är du ute och cyklar, batterivatten är destillerat vatten.

Och avjoniserad.
gräsfritt
Tack för informationen, det lönar sig att ställa frågor.

Som jag nu förstår det passar kondenserat vatten från LL-pump till exempelvis strykjärn. Det skall inte användas i bilbatteri beroende på att vattnet dels kan innehålla föroreningar från pumpen, dels har vattnet varit i kontakt med metall.

Tack för Era svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon