Jag hade min vackra hona i växthuset förra året men tyvärr så är hon inte kvar i år. Nu har däremot grannen fått fullständig invasion av dessa, han tar bort spindlarna och näten men straxt är en ny där och bygger, han försökte att sätta ihop dom på samma ställe men det var ingen bra idé för den ena överföll "inkräktaren" omgående och åt upp den :-(
Om man nu inte vill ha dessa helt inpå sig, var ska man göra av dom för jag tycker att det är synd om han ska ta ihjäl dom.
[attachment=63607:Bild_129.jpg][attachment=63605:Bild_118.jpg]
Myosotis
03-08-2011, 17:05
Så vackra

Håller med dig, inte bara synd utan dumt och onödigt att döda dem

Han kan väl släppa ut dem i skogen!
Det är väl bara att slänga ut dem (eller hellre bära dem till närmsta träd)?
Fina bilder!
bergvallmo
04-08-2011, 08:26
Jättefina bilder. Har inte sett så många i år trots att jag är mycket i skogen. De är duktiga på att bygga sina nät mellan två trädstammar, så att man får dem i ansiktet om man inte ser sig för.
malcolm
04-08-2011, 08:38
Dessutom blir det regn om man har ihjäl spindlar.
Idag har den första korsspindeln installerat sig hos mig, mellan en spireabuske och hustaket bredvid soptunnan så där finns det mycket mat :-)
[attachment=63624:Bild_148.jpg]
vildvittra
05-08-2011, 08:16
trist att han tar död på ett sådant nyttodjur!lär ju finnas en del kryp i växthus att äta
själv har jag fjärde generationen korsspindlar på min balkong,jag är tacksam för all biologisk hjälp man bara kan få mot bladlöss och annat otyg:)
Fast, nu dödade de väl varandra, han dödade ju inte med flit?
En väninna till mig bode i ett hus där de hängde i klasar över fönstren och låg packade i fönsterkarmarna. Hängde i hela trapphuset samt dörren in. Det var inte direkt mysigt faktiskt. Ut i naturen med dem!
vildvittra
05-08-2011, 17:12
oops där var jag för snabb med pekpinnen *s*
så det kan gå
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.