Full version: Platerinas
Christa
Min sambo kom hem med en frukt som jag aldrig sett tidigare. Platerinas står det på paketet.

Dom känns väldigt hårda när man tar i dom så jag undrar om man skall låta dom ligga och mogna ett tag innan man äter dom som man kan behöva göra med nektariner.
Aqvakul
Det är ju en slags nektariner, så hantera dem som sådana...
Christa
CITAT (Aqvakul @ 04-08-2011, 08:52) *
Det är ju en slags nektariner, så hantera dem som sådana...

Har du med andra ord ätit sådana? De liknar ju nektariner fast de är platta och luktar lite annorlunda men känner du till att de faktiskt är en slags nektariner?

Är det en ny frukt eller bara ny på den svenska marknaden?
*Stintan*
Det är en platt variant av nektariner som smakar som en god nektarin.
Aqvakul
CITAT (Christa @ 04-08-2011, 09:17) *
Har du med andra ord ätit sådana? De liknar ju nektariner fast de är platta och luktar lite annorlunda men känner du till att de faktiskt är en slags nektariner?

Är det en ny frukt eller bara ny på den svenska marknaden?

Jag åt dem första gången förra sommaren, nu har de blivit vanligare (och billigare). Det finns också en persikevariant...

Jag tycker att de är goda och lättare att äta utan kladd jämfört med de vanliga...
merlin68
Ingen skillnad i smak mellan vanliga nektariner och de platta tycker jag, endast priset sleep.gif
Trevlig platt form dock...
Meriona
Är det inte Sommarhumla som glufsar såna där i parti och minut? Hon kan säkert svara, om hon är här. smile.gif
Christa
CITAT (merlin68 @ 04-08-2011, 16:28) *
Ingen skillnad i smak mellan vanliga nektariner och de platta tycker jag, endast priset sleep.gif
Trevlig platt form dock...

Dom min sambo köpte var dessutom ekologiskt odlade så det var nog tur att jag inte var med i affären för då hade dom nog inte blivit köpta...

Min sambo köper till min glädje hem massor av ekologiska frukter och grönsaker och han tittar aldrig på prislappar. Tur för mig att det är han som handlar och betalar för jag är nog fööör prismedveten laugh.gif

Det kan ju verka slarvigt att aldrig titta på priset när man handlar mat men vi köper aldrig godis eller annat som inte är rena råvaror. Vi dricker aldrig något annat än vatten heller så då kan man ju unna sig att köpa dyra frukter och grönsaker.

*Stintan*
CITAT (Christa @ 05-08-2011, 07:44) *
Dom min sambo köpte var dessutom ekologiskt odlade så det var nog tur att jag inte var med i affären för då hade dom nog inte blivit köpta...

Min sambo köper till min glädje hem massor av ekologiska frukter och grönsaker och han tittar aldrig på prislappar. Tur för mig att det är han som handlar och betalar för jag är nog fööör prismedveten laugh.gif

Det kan ju verka slarvigt att aldrig titta på priset när man handlar mat men vi köper aldrig godis eller annat som inte är rena råvaror. Vi dricker aldrig något annat än vatten heller så då kan man ju unna sig att köpa dyra frukter och grönsaker.

Varför ska man behöva försvara en sån sak? Det blir ofta dyrare i längden om man tittar mer på prislappen än på kvallitén.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon