Full version: Drakblomma blue bird
Eva St
Har satt fröer jag fått på Drakblomma blue bird. De har nu kommit upp så smått och jag är hur nyfiken som helst på hur denna blomma ser ut och hur den vill ha det för att trivas,- är den perenn - efter vad jag förstått blir den ca 60 cm hög. Någon som kan berätta om denna blomma vill veta massor både om utseende och skötsel
Eva St
kerstin z5-6
Lat namn Dracocepalum ?? eller
Eva St
Ingen aning vad det latinska namnet är tyvärr.
Eva St
kerstin z5-6

Dracocephalum argunense ovan eller
Dracocephalum
ruyschiana, gissar jag på, brukar kallas Drakblomma smile.gif
Eva St
Tack Kerstin

Woaw Den var ju inte helt fel!! Hoppas det är den ska försöka kolla det latinska namnet men vet ej om jag lyckas. Någon som vet något mer om den???????
Eva St
kerstin z5-6
Om det är den ovan gillar den halvskugga väldränerat , men like fuktigt läge och blommar länge juni juli
-denna blir hos mej 40 cm
Länken visar DIN
Blue bird
Det är en D .argunense dvs samma som min bild/planta i så fall -vad jag kan se av en sökning på Google
kan även vara nån av de här
mera drakar
Eva St
Tackar Tackar måste säga att jag blev rejält förtjust i alla du visat mig. Men du borde inte de flesta drakar ha samma krav för att trivas eller kan det skilja en del tror du
Eva St
kerstin z5-6
Inom samma släkte brukar ju grundförutsättningen vara samma
Så jag skulle sätta dem -inte för soligt , inte för torrt läge smile.gifsmile.gif
Lycka till
Eva St
Jättebra då vet jag. En fråga till är de rangliga så de behöver stöd eller klarar de sig utan????
Eva St
kerstin z5-6
Mina är väldigt kompakta smile.gif Dina skulle ju bli hörgre men jag gissar att de klara sig utan
Eva St
Låter jättebra Tackar och Bugar för all information
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon