Söttok06
Köpte en fin vit Rosenknoppspelargon, hade den i fönstret och jag tyckte att jorden kändes torr efter någon vecka. Vattnade och gav gödsel. Efter det började bladen gulna och falla av. Är det tecken på för mycket vatten eller för lite?
aldo
I denna värme som nu är behövs mycket vatten !
Plocka bort alla gula blad och se hur rötterna ser ut .
Planterade du om i större kruka ?

Även en pelargon kan få för mycket sol ;-)
Peztis
Menade du att du vattnade och sedan efter en vecka så var det torrt? Det låter ju inte sååå konstigt, som sagt så varmt som det har varit så tycker jag man får vattna var och varannan dag. Nu står visserligen mina på en på förmiddagen varm altan men...

Nu när jag var borta förre veckan så hade de inte fått vatten under den tiden. De har klarat sig jättebra (värre är det med min fina bourganvillea!!! crying.gif) och några blad var gula och torra men det är bara att bryta bort och vattna så blir det bra igen.
Söttok06
När jag köpte Pelargonen var den fin med både blommor och frodiga blad. Efter en vecka ungefär, vattnade jag den med näringlösning. Jag har inte planterat om den.
Bassam
Hej

pelargon tycker om fuktig omkring rötte men inte över flodiga eller rorra .

H:Bassam
*Stintan*
CITAT (Söttok06 @ 05-08-2011, 09:33) *
När jag köpte Pelargonen var den fin med både blommor och frodiga blad. Efter en vecka ungefär, vattnade jag den med näringlösning. Jag har inte planterat om den.

Fick den inget vatten på en hel vecka? I så falll har den nog fått för lite vatten. Den kanske har fått för mycket gödning (fundrar) särskilt om den var torr när du gav det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon